ezért az erre irányuló kezdeményezést üdvözölnünk kell”;
;Tuzsanszkij elsősorban Kuleba mondatait emelte ki, miszerint a kettős állampolgárság engedélyezése az EU- és NATO-tagállamokkal szemben szükséges, az oroszokkal szemben nem, hiszen Oroszország agresszor – katonai agresszióra, kémkedésre, korrupcióra és zsarolásra használja fel az állampolgárság osztogatását.
A helyzet rendezésének igénye régi igény, erre Fedinec is rámutatott, mondván, a kettős állampolgárságot korlátozások nélkül megengedő országok – például hazánk, Franciaország vagy Lengyelország – mellett vannak, ahol korlátozásokkal ismerik el azt, mint például Spanyolország, Németország vagy Oroszország, s végül vannak államok, ahol teljesen tiltott, ilyenek Észtország, Belarusz vagy Ukrajna; márpedig Kijev a harmadikból a második csoportba szeretne átlépni a jelenlegi procedúrával. A helyzet eddig igen faramuci volt: bár formálisan tiltott volt a kettős állampolgárság, nem volt bejáratott jogi mechanizmus sem egy második állampolgárság felvételének megakadályozására, sem az idegen állampolgárság elvételére, és még szankciót sem írt elő törvény ezekre az esetekre, a jelenlegi itt már az ukrántól való megfosztás lehetőségét villantja fel egy másik felvétele esetén; mint a kutató fogalmazott,
eddig az állampolgárságtól való megfosztás elő-előfordult, de általában „kirakatfellépésként”.
Abból a szempontból valóban forradalmi a mostani lépés, hogy, mint Fedinec mondta, a független Ukrajnában ez lehetőségként sem merült fel, sőt, amikor előkerült, elsősorban a szankciók bevezetése lett volna a cél.