Vitézy Dávid cáfolja Karácsonyék dugódíjas állításait

2021. január 20. 21:34

A főpolgármester és kabinetfőnöke is azt állította, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódóan a dugódíj bevezetését tervezi a kormány, ám ez nem felel meg a valóságnak – közölte a Facebookon Vitézy Dávid.

2021. január 20. 21:34
null

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fórumának 2020. február 27-i határozata, amely a Galvani híd, mint Budapest következő Duna-hídjának megépítéséről szól, megtalálható a Főváros honlapján és a Hivatalos Értesítőben is. A határozat a 6. pontban így fogalmaz: „felkéri Budapest Főváros Önkormányzatát, hogy az Új déli Duna-híd teljes belvárosi forgalomcsillapítási potenciálját a híd megnyitása idejére teljeskörűen kiaknázó intézkedési terv és forgalomtechnikai módosítások előkészítését kezdje meg, beleértve az érintett bevezető utak belső szakaszainak forgalomcsillapítását” – kezdi írását Vitézy Dávid.

„Azt tudni kell, hogy a Thököly út-Rákóczi út-Hegyalja út-Budaörsi út egy városon átvezető autósztráda, aminek a forgalmát akkor tudjuk elkezdeni csökkenteni, amikor döntés születik az új dél-dunai hídról. A főváros és a kormányzat között volt egy kis vita, hogy az Albertfalvai vagy a Galvani hidat kell megépíteni, de az, hogy kell egy híd valahol délebbre, abban egyetértünk. Ha ez megvalósul, akkor a Rákóczi út is visszakaphatja az eredeti funkcióját, ami korábban egy nagyon patinás városi boulevard volt” –állította Karácsony Gergely egy korábbi interjújában

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk

Ez a párt lehet a harmadik erő Magyarországon áprilistól – nem, nem a Mi Hazánk
Tovább a cikkhezchevron

„A főpolgármester fenti mondataival teljesen egyetértek, épp ezért mondjuk már évek óta, már a 2017-es nemzetközi tervpályázat óta, hogy érdemes megépíteni a Galvani hidat, ezért is csináljuk. Kár, hogy ennek ellenére a Fővárosi Önkormányzat az FKT fent idézett, lassan egy évvel ezelőtti döntése óta semmilyen koncepciót nem mutatott be arról, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódóan, az annak segítségével megnyíló, közösen rögzített belvárosi forgalomcsillapítási potenciált kiaknázva milyen belvárosi forgalomcsillapító intézkedéseket tervez, a Kormánnyal közösen elfogadott határozat ellenére” – írja posztjában Vitézy Dávid.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője szerint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kérésére modellezték az új Duna-híd forgalmát

különböző esetekre, így egy estleges belvárosi forgalomcsillapítás forgatókönyve szerint is, hogy ezáltal látható legyen azok hatása a híd várható forgalmára. Számos alkalommal egyeztettek a Főváros és a BKK szakembereivel, a most bemutatott modellek pedig még 2019 végén készültek.

„A forgalmi előrejelzések célja kettős: bemutatni, hogy önmagában a híd létrejötte mekkora forgalmat húz ki a belvárosból és ha egyéb intézkedések is kísérik ezt, mennyivel fokozható ez a hatás. Hogy milyen kísérő intézkedések lesznek, a fenti határozat szerint nem mi döntjük el, hanem a Főváros. A modellezéseket pedig olyan forgatókönyvekre készítettük el, amelyekben közösen maradtunk” – írja Vitézy Dávid.

„A forgalmi viszonyok előrejelzése, az úgynevezett forgalmi modellezés a BKK rendszerein, az úgynevezett Egységes Forgalmi Modell számítógépes előrejelző modell segítségével történt, mely alaprendszert még 2013-ban a vezetésemmel helyezte üzembe a BKK és azóta is minden budapesti közlekedési beruházás hatáselemzésének alapvető eszközeként szolgál” – tette hozzá. 

Vitézy Dávid emlékeztet, hogy a belvárosi forgalomcsillapítás forgatókönyvei a BKK korábbi tanulmányaiból eredtek.

A BKK nyilvános, 2013-as tanulmányából származó adatok kerültek a modellbe, tehát a Főváros „magáénak vallott” Budapesti Mobilitási Tervében szerepelnek a „ma a Főváros vezetői által látszólagos megdöbbenéssel posztolt értékek”. 

„Az elmúlt hetekben a Főváros vezetői, valamint a főpolgármester kabinetfőnöke által alapított civil szervezet folyamatosan azzal vádolta a beruházást, hogy a Galvani híd forgalmi hatáselemzése során nem vettük figyelembe a Budapest Mobilitási Terv célkitűzéseit, az autóforgalom növekedésének megállítását Budapesten és a belváros forgalomcsillapítását. Ez nem igaz. Az Új Duna-híd úthálózatának méretezése során a BFK figyelembe vette és modellezte a fővárosi forgalomcsillapítási törekvéseket és a különböző, a Budapesti Mobilitási Tervben szereplő intézkedésekkel együttes hatását az új híd megépítésének. Így készült a most kritizált vizsgálat is, a Főváros szakembereivel közösen” – áll Vitézy Dávid posztjában. 

A számítások szerint a belvárosi forgalomcsillapítás mellett az Új Duna-híd terhelése optimális, 55 ezer autóval tehermentesíti a belvárost

és Vitézy Dávid szerint képes betölteni a hídnak szánt hálózati szerepet. 

„Nyilván ez is hozzájárult ahhoz, hogy 2020 februárjában a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán Karácsony Gergely főpolgármester is támogatta az Új Duna-híd megépítését” – állítja Vitézy Dávid, aki szerint az új híd megépítése a belvárosi autóforgalom egy jelentős részét a Petőfi híd és Rákóczi híd felé terelné, a jelenleg azon folyó forgalom pedig a Galvani híd hálózati szerepét erősíthetné.

„Az új Duna-híd megalapozó vizsgálatainál tehát a BFK felelősen vette figyelembe a fővárosi forgalomcsillapítási törekvések hatásait és vetette össze a híd hatásaival, de ez nem jelenti azt, hogy bármennyiben is átvállalnánk a konkrét forgalomcsillapítási intézkedésekről szóló döntés lehetőségét, hatáskörét és felelősségét a Fővárosi Önkormányzattól és a hídhoz kapcsolódóan dugódíjat vagy hasonló más intézkedést készítenénk elő – hisz ahogy a fent idézett határozatból is látható, mindez a Főváros feladata és hatásköre” – állítja Vitézy Dávid, aki mint írja készen áll folytatni a közös munkát „a Galvani híd megépítése és Budapest élhetősége, az autóforgalom csillapítása érdekében”.

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
olajfa1
2021. január 21. 09:17
Karácsony -is- megállás nélkül "HAZUDIK REGGEL ÉJJEL MEG ESTE"!!!
Válasz erre
3
1
Beela1789
2021. január 21. 01:28
A BFK nem tervez dugódíjjal. Á, dehogy! Csak dugódíjjal becsülik, manipulálják a várható forgalmat. Amennyit a kedves megrendelő kíván. Mennyi legyen a forgalom? Hányat fialjon a disznó? (Hofi Géza (1981)) Hülyét csinálunk mindenkiből... Két összeillő ember - Tarlós - Vitézy. Amikor még nem volt BFK: https://hvg.hu/gazdasag/20191125_Vitezy_A_kertvarosi_autok_szennyezik_fokent_Budapest_levegojet
Válasz erre
0
21
Vainamoinen
2021. január 20. 23:59
Karigeri vagy panaszkodik, vagy hazudik, vagy elkotyavetyeli Budapest penzet. Dolgozni meg nem latta senki.
Válasz erre
11
0
Szerintem
2021. január 20. 22:50
Ezek a tahók ha bármit mondanak, kapásból el lehet könyvelni, hogy hazudnak, 99,99%-os találati pontossággal.
Válasz erre
18
4
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!