Vitézy Dávid cáfolja Karácsonyék dugódíjas állításait

2021. január 20. 21:34

A főpolgármester és kabinetfőnöke is azt állította, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódóan a dugódíj bevezetését tervezi a kormány, ám ez nem felel meg a valóságnak – közölte a Facebookon Vitézy Dávid.

2021. január 20. 21:34
null

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fórumának 2020. február 27-i határozata, amely a Galvani híd, mint Budapest következő Duna-hídjának megépítéséről szól, megtalálható a Főváros honlapján és a Hivatalos Értesítőben is. A határozat a 6. pontban így fogalmaz: „felkéri Budapest Főváros Önkormányzatát, hogy az Új déli Duna-híd teljes belvárosi forgalomcsillapítási potenciálját a híd megnyitása idejére teljeskörűen kiaknázó intézkedési terv és forgalomtechnikai módosítások előkészítését kezdje meg, beleértve az érintett bevezető utak belső szakaszainak forgalomcsillapítását” – kezdi írását Vitézy Dávid.

„Azt tudni kell, hogy a Thököly út-Rákóczi út-Hegyalja út-Budaörsi út egy városon átvezető autósztráda, aminek a forgalmát akkor tudjuk elkezdeni csökkenteni, amikor döntés születik az új dél-dunai hídról. A főváros és a kormányzat között volt egy kis vita, hogy az Albertfalvai vagy a Galvani hidat kell megépíteni, de az, hogy kell egy híd valahol délebbre, abban egyetértünk. Ha ez megvalósul, akkor a Rákóczi út is visszakaphatja az eredeti funkcióját, ami korábban egy nagyon patinás városi boulevard volt” –állította Karácsony Gergely egy korábbi interjújában

„A főpolgármester fenti mondataival teljesen egyetértek, épp ezért mondjuk már évek óta, már a 2017-es nemzetközi tervpályázat óta, hogy érdemes megépíteni a Galvani hidat, ezért is csináljuk. Kár, hogy ennek ellenére a Fővárosi Önkormányzat az FKT fent idézett, lassan egy évvel ezelőtti döntése óta semmilyen koncepciót nem mutatott be arról, hogy a Galvani hídhoz kapcsolódóan, az annak segítségével megnyíló, közösen rögzített belvárosi forgalomcsillapítási potenciált kiaknázva milyen belvárosi forgalomcsillapító intézkedéseket tervez, a Kormánnyal közösen elfogadott határozat ellenére” – írja posztjában Vitézy Dávid.

A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője szerint a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kérésére modellezték az új Duna-híd forgalmát

különböző esetekre, így egy estleges belvárosi forgalomcsillapítás forgatókönyve szerint is, hogy ezáltal látható legyen azok hatása a híd várható forgalmára. Számos alkalommal egyeztettek a Főváros és a BKK szakembereivel, a most bemutatott modellek pedig még 2019 végén készültek.

„A forgalmi előrejelzések célja kettős: bemutatni, hogy önmagában a híd létrejötte mekkora forgalmat húz ki a belvárosból és ha egyéb intézkedések is kísérik ezt, mennyivel fokozható ez a hatás. Hogy milyen kísérő intézkedések lesznek, a fenti határozat szerint nem mi döntjük el, hanem a Főváros. A modellezéseket pedig olyan forgatókönyvekre készítettük el, amelyekben közösen maradtunk” – írja Vitézy Dávid.

„A forgalmi viszonyok előrejelzése, az úgynevezett forgalmi modellezés a BKK rendszerein, az úgynevezett Egységes Forgalmi Modell számítógépes előrejelző modell segítségével történt, mely alaprendszert még 2013-ban a vezetésemmel helyezte üzembe a BKK és azóta is minden budapesti közlekedési beruházás hatáselemzésének alapvető eszközeként szolgál” – tette hozzá. 

Vitézy Dávid emlékeztet, hogy a belvárosi forgalomcsillapítás forgatókönyvei a BKK korábbi tanulmányaiból eredtek.

A BKK nyilvános, 2013-as tanulmányából származó adatok kerültek a modellbe, tehát a Főváros „magáénak vallott” Budapesti Mobilitási Tervében szerepelnek a „ma a Főváros vezetői által látszólagos megdöbbenéssel posztolt értékek”. 

„Az elmúlt hetekben a Főváros vezetői, valamint a főpolgármester kabinetfőnöke által alapított civil szervezet folyamatosan azzal vádolta a beruházást, hogy a Galvani híd forgalmi hatáselemzése során nem vettük figyelembe a Budapest Mobilitási Terv célkitűzéseit, az autóforgalom növekedésének megállítását Budapesten és a belváros forgalomcsillapítását. Ez nem igaz. Az Új Duna-híd úthálózatának méretezése során a BFK figyelembe vette és modellezte a fővárosi forgalomcsillapítási törekvéseket és a különböző, a Budapesti Mobilitási Tervben szereplő intézkedésekkel együttes hatását az új híd megépítésének. Így készült a most kritizált vizsgálat is, a Főváros szakembereivel közösen” – áll Vitézy Dávid posztjában. 

A számítások szerint a belvárosi forgalomcsillapítás mellett az Új Duna-híd terhelése optimális, 55 ezer autóval tehermentesíti a belvárost

és Vitézy Dávid szerint képes betölteni a hídnak szánt hálózati szerepet. 

„Nyilván ez is hozzájárult ahhoz, hogy 2020 februárjában a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán Karácsony Gergely főpolgármester is támogatta az Új Duna-híd megépítését” – állítja Vitézy Dávid, aki szerint az új híd megépítése a belvárosi autóforgalom egy jelentős részét a Petőfi híd és Rákóczi híd felé terelné, a jelenleg azon folyó forgalom pedig a Galvani híd hálózati szerepét erősíthetné.

„Az új Duna-híd megalapozó vizsgálatainál tehát a BFK felelősen vette figyelembe a fővárosi forgalomcsillapítási törekvések hatásait és vetette össze a híd hatásaival, de ez nem jelenti azt, hogy bármennyiben is átvállalnánk a konkrét forgalomcsillapítási intézkedésekről szóló döntés lehetőségét, hatáskörét és felelősségét a Fővárosi Önkormányzattól és a hídhoz kapcsolódóan dugódíjat vagy hasonló más intézkedést készítenénk elő – hisz ahogy a fent idézett határozatból is látható, mindez a Főváros feladata és hatásköre” – állítja Vitézy Dávid, aki mint írja készen áll folytatni a közös munkát „a Galvani híd megépítése és Budapest élhetősége, az autóforgalom csillapítása érdekében”.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
olajfa1
2021. január 21. 09:17
Karácsony -is- megállás nélkül "HAZUDIK REGGEL ÉJJEL MEG ESTE"!!!
Beela1789
2021. január 21. 01:28
A BFK nem tervez dugódíjjal. Á, dehogy! Csak dugódíjjal becsülik, manipulálják a várható forgalmat. Amennyit a kedves megrendelő kíván. Mennyi legyen a forgalom? Hányat fialjon a disznó? (Hofi Géza (1981)) Hülyét csinálunk mindenkiből... Két összeillő ember - Tarlós - Vitézy. Amikor még nem volt BFK: https://hvg.hu/gazdasag/20191125_Vitezy_A_kertvarosi_autok_szennyezik_fokent_Budapest_levegojet
Vainamoinen
2021. január 20. 23:59
Karigeri vagy panaszkodik, vagy hazudik, vagy elkotyavetyeli Budapest penzet. Dolgozni meg nem latta senki.
Szerintem
2021. január 20. 22:50
Ezek a tahók ha bármit mondanak, kapásból el lehet könyvelni, hogy hazudnak, 99,99%-os találati pontossággal.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!