A Law And Liberty blog szerzője Habi Zhang, a Purdue Egyetem politológus doktorandusza azzal kezdi írását, hogy szembe állítja a hagyományos kínai és amerikai nevelési szellemet. Mint írja, a kínai oktatás hosszú évtizedek óta hagyományosan az egyes emberek indoktrinálását és „állati engedelmességre” szoktatását végzi, míg ezzel szemben Amerika „a szabadság országa, ahol az embereket arra ösztönzik, hogy önállóan és kritikusan gondolkodjanak, és részt vegyenek az ötletek piacán”.
Ezzel a hagyományos szembenállással áll éles kontrasztban a kínai származású szerző személyes tapasztalata, melyet azután szerzett, hogy saját bevallása szerint 30-as évei közepén az Egyesült Államokba ment doktori programját elvégzni.
„Amikor a szabadság földjére tettem a lábam, meg kellett állapítanom, hogy a sokszínűség, az egyenlőség, a biztonságos terek, a figyelmeztetések, a mikroaggressziók és az előnyben részesített névmások jelszavai végigsöpörtek az amerikai campusokon. Először megdöbbentem, majd zavarba jöttem – nem erről az Amerikáról álmodtam. Az amerikai iskolák egyre inkább hasonlítanak a tekintélyelvű kínai iskolákhoz, amelyek célja, hogy az embereket az államot szolgáló eszközzé alakítsák. Ennél is megdöbbentőbbnek tartom, hogy a kínai kulturális forradalom amerikai replikációja elárasztja az egyetemeket, a médiát, az iskolákat, a technológiai szektort, Hollywoodot, a sportot és a kormányt – vagyis a társadalom minden részén jelen van. Kíváncsi vagyok: mennyi időbe telik, mire a forradalom behatol a háztartásokba, és az emberek egymás ellen fordulnak?” – írja a szerző.
A szerző 2015 és 2020 között tapasztalta azt, hogy a legtöbb egyetem átvette a nyolcvanas években Kimberly Crenshaw által javasolt interszekcionalizmus elmélet, mely a gyakorlatba ültetve a baloldalnak olyan „civil vallása lett, mely veszélyezteti a szabadság földjét”.
A szerző szerint az interszekcionalitás a legelnyomottabb csoport számára nyújtja a legnagyobb hatalmat arra, hogy cenzúrázza valós vagy elképzelt elnyomóit.