Az egyetemi évek nagyjából ezzel telnek, lelki és fizikai oda-visszázásokat látunk, amiben igazán egy szereplő sem válik szimpatikussá, de még az antagonistákat sem utálhatjuk meg eléggé – ahhoz kellene valami olyan mélység, amit a mű nem ad meg. Például információ arról, kik is ők valójában. Ezeknek hiányában a film kong az ürességtől, mert csupán
egytulajdonságú bábukat látunk, akik nagy szenvedések közepette, akarva-akaratlanul kiszolgálják az oroszokat.
A történet ezen része Joan munkába állásával bontakozik ki: fizikusként egy szupertitkos angol kutatócsoport tagja lesz, ahol az atombomba feltalálásán munkálkodnak. Lev ekkor újra feltűnik, megszeretgeti a lányt, majd beszervezi az oroszokhoz, akivel ekkor még egy oldalon áll Anglia. Eleinte nem hagyja magát a fiatal kutató, futnak néhány kört, telik a játékidő, aztán mégiscsak a szovjetek mellé áll. Az sajnos nem derül ki, hogy mindezt vajon szerelme, meggyőződése, esetleg világbékére való vágyakozása okán teszi…
Ezen túl a mellékszálakon is bontakozik egy-egy ígéretes történetet, felmerülnek például családi drámák, a válás vagy a házasságon kívüli gyerekek sorsa a negyvenes években, a háború megélése a tudósok körében, a szovjetek angliai megítélése és több hasonló érdekesség, amivel aztán semmit nem kezd a film. Ezzel szemben
kidomborítják a korabeli tudósnők elnyomását, a sovinizmust és a melegek társadalmi stigmatizálását