Ahhoz képest, hogy Harari ennyi energiát fektet könyvében annak kifejtésére, hogy a rózsaszirmos progresszív világnézet jóformán minden, a hagyományos társadalmak ellen megfogalmazott tétele teljesen megállja a helyét,
sajátos megértéssel kezeli a náci fajelméletet.
Harari olyan szavakkal írja le a nemzetiszocialista fajelméletet, melyet valószínűleg a legmegengedőbb náci is pironkodva utasított volna vissza. Meggyőződése, hogy „a nácik nem voltak embergyűlölők”, és hogy „azért harcoltak a liberális humanizmus [és] az emberi jogok ellen . . . mert csodálták az emberi mivoltot, és hittek az emberben rejlő óriási lehetőségekben”.
A szerző ezt követően megemlíti, hogy ugyan a 3. évezredre a Homo sapiens „feljavítását” célzó biológiai kísérletek diszkreditálódtak, ezek az utóbbi időben „újra népszerű váltak”. „Senki nem beszél alsóbbrendű fajok vagy emberek kiirtásáról”, nyugtat meg minket a szerző, ám nem teljesen világos, hogy miképp képzelni el az „ember feletti emberek” és a halandó, egyszerű emberek együttélését – főleg, hogy más írásaiban a félistenek velünk való majdani kapcsolatát úgy írja le, mint a gyarmattartók kapcsolatát az őslakosokkal…
Ugyan az utóbbiak kifejtését főleg következő könyve, a Homo Deus hasábjaira tartogatja a szerző, a Harari által elképzelt jövőbeli világ már itt is felsejlik. Mostani kultúránkat (melynek leírására a szerző a kereszténység és iszlám vallásokat használja) szerinte el fogjuk felejteni, le fogjuk győzni, azok ugyanis „egyre több tudós” szerint nem mások, mint „paraziták”.
A hagyományos család szerepét Harari szerint a piac és az állam fogja átvenni,
lényegében már most sem a vasárnapi ebéd, hanem az önmegvalósítás az emberek első számú szempontja.
Harari szerint a Homo sapiens egyre inkább kitör a természet által adott játékhatárok kereteiből, megszegi a természetes kiválasztódás szabályait és mesterséges intelligenciát tervez.