A mezőgazdasági forradalmat egy az emberiség számára igen negatív „alkuként” írja le. Véleménye szerint sokkal boldogabb volt a gyűjtögető ember, mint a földművelő. Ám hasonlóan kritikus példának okáért a napjaink zöldmozgalmai által sokat támadott ipari állattenyésztéssel szemben is.
A szerző alkalmanként láthatóan több empátiát érez azon – a megjelölt forrás szerint – magyarországi disznó alapján, akinek a képe illusztrációként szerepel könyvében, mint az emberek iránt, akiknek történetéről ír. A munkák megannyi területet lefedő jellegéhez egyébként elég átfutni a könyvek képjegyzékét. A Homo Deus válogatott illusztrációi között a teljesség igénye nélkül szerepel a Yersinia pestis baktérium, Mario Götze gólja, fiaztatóketrecbe zárt kocák (Pörneczi Bálint képe), vagy éppen szovjet vezetők Moszkvában a hatvanas években.
Harari láthatóan kritikusan kezeli szinte az összes létező politikai-eszmei áramlatot, és egyetlen irányzat mellett sem teszi le voksát. Nem szabad, hogy összezavarjanak időszakos megjegyzései a marxizmus vagy a nacionalizmus építő vagy éppen romboló hatásairól. Hasonlóan egyenlőségjelet kísérel meg tenni egyes vallások között: a szűkebb pátriájában uralkodó judaizmus véleménye szerint semmivel sem igazabb vallás, mint a kereszténység vagy az iszlám. Egyedül a buddhizmussal és a keleti filozófiával látszik megengedőbben a szerző, melynek talán oka lehet, hogy Harari maga is a Vipassana buddhista meditáció híve, s a meditáció egyik terjesztőjének, S. N. Goenkának ajánlotta a Homo Deust.
A kép egyelőre, ha egyszerű sémákban gondolkodnánk, pofonegyszerű lenne: adott egy naponta meditáló, melegházasságban élő szerző, aki oldalakon keresztül érzékenyíti olvasóit a bacon előállításának rémségeivel, s aki korábbi cikkeiben a húsfogyasztást a holokauszttal hasonlította össze. Bizonyos kérdésekben Harari azonban ténylegesen a progresszív oldalhoz közel álló állásfoglalásokat tesz, s ez nem is csak könyveiben mutatkozik meg.
Különösen egyértelmű elfogultsága a közel-keleti kérdések megítélésében. Jellemző módon a szélsőliberális Há’árecben közölt írásaiban – vagy éppen interjúiban is riportjaiban, ugyanis minden jel szerint egy időben a lap számos műfajban alkotó munkatársa volt –