Miért? A pedagógusok ódzkodnak az új eszközöktől?
Látni kell, hogy bármilyen új eszköz, szoftver kezelésének elsajátítása és az ahhoz kapcsolódó módszertan kialakítása eleinte időigényes, azonban a befektetett munka a későbbiekben jócskán meghozza gyümölcsét. Számos pedagógus-továbbképzést tartunk országszerte, tudom, hogy vannak, akiknek több időre van szüksége az IKT-eszközök használatának elsajátításához, azonban vallom, hogy minden pedagógus képes a fejlődésre, életkortól függetlenül. Az IKT tanórai alkalmazása elsősorban nem a különböző okos eszközök használatát jelenti, hanem egy olyan pedagógiai-módszertani hozzáállást, melyet bárki hasznosíthat. Az eszközök tanórai használata nélkül is alkalmazhatok projektmódszert, páros munkát, sarkallhatom együttműködésre a tanulókat, kérhetem tőlük, hogy készítsenek gondolattérképet, alkossanak képregényt, prezentációt, kisfilmet.
Mennyire reális elvárás az infokommunikációs eszközök órai használata? Magyarország szegényebb régióiban nem feltétlenül rendelkeznek ilyen eszközökkel sem az iskolák, sem a tanulók...
A szükséges tudás mellett, azt is meg kell említeni, hogy ez egy „technikai sport”, kellenek hozzá eszközök, tökéletesen működő vezeték nélküli internet, mert ezek nélkül nem életképes a dolog. Az oktatási intézmények informatikai infrastruktúrája rendkívül széles skálán mozog az ország különböző régióiban, nem feltétlenül lehet általánosítani, sokszor az említett szegényebb régiókban nagyon komoly felszereltségű intézményekkel találkozok. Ahol ez nincs meg, ott szükség van az intézményvezetés és a pedagógusok kreativitására. Számos jó példát látok ugyanakkor arra, hogy hogyan