Az álgyermekvédő
Nem az együttérzés, a jobbító szándék vezeti, ő csak balhét akar, és el akarja hitetni mindazokkal, akik még hatása alatt kornyadoznak, hogy ezért is Orbán meg a kormány a hibás.
Az iskolákban hajlamosak csínytevésként elkönyveli a nem megfelelő viselkedést, ami egyre komolyabb problémákat okoz – állítja az egyik legnevesebb brit viselkedéskutató. Tom Bennett szerint az intézményeket felügyelő Ofsted alábecsüli a probléma mértékét. A család.hu írása.
Az iskolákban hajlamosak csínytevésként elkönyveli a nem megfelelő viselkedést, ami egyre komolyabb problémákat okoz – állítja az egyik legnevesebb brit viselkedéskutató. Tom Bennett szerint az intézményeket felügyelő Ofsted alábecsüli a probléma mértékét – írja a Család.hu.
A problémakörrel foglalkozó jelentésében Tom Bennett azt írja, megfelelő mennyiségű adat bizonyítja, hogy immár országos méretű jelenségről van szó, és szerinte mindezt iskolai szinten kellene kezelni, majd egy kutatásban összegezni.
A szakember úgy véli, az igazgatóknak továbbképzést kellene biztosítani, ezzel párhuzamosan pedig el kellene várni tőlük, hogy képesek legyenek a viselkedéssel kapcsolatos kihívásokat megfelelően kezelni.
„Még a legképzettebb tanárok sem tudnak egyedül olyan erővel közbelépni, mint egy igazgató” – hangsúlyozza Tom Bennett, aki szerint teljesen egyértelmű szabályokat, elvárásokat, következményeket, szankciókat kellene megfogalmazni és azokat általánossá tenni.
Tom Bennett úgy látja, az oktatási kormányzatnak külön kiemelt pénzt kellene fordítani a legnehezebb helyzetben lévő iskolák megsegítésére, akik az összeget a gyermekek iskolai visszailleszkedésére fordíthatnák.
A kiszolgáltatott gyermekek és családok helyzetével foglalkozó államtitkár, Edward Timpson dicsérte a tanulmányt és arra bátorította az iskolákat, hogy fogadják meg az abban leírtakat, míg az Ofsted azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy megvitatják majd az oktatási minisztériummal az abban foglaltakat.
A tanárok szakszervezete már kritikusabb volt, mondván, az egyebek mellett túl nagy hangsúlyt fektet az igazgatók szerepére, és nem tulajdonít elegendő szerepet a többi pedagógusnak és munkatársnak a pozitív iskolai kultúra és viselkedés kialakításában – zárja írását a Család.hu.