Az álgyermekvédő
Nem az együttérzés, a jobbító szándék vezeti, ő csak balhét akar, és el akarja hitetni mindazokkal, akik még hatása alatt kornyadoznak, hogy ezért is Orbán meg a kormány a hibás.
Azt gondolom, hatalmas mélyrepülésben van a magyar oktatás, és ezzel párhuzamosan a gyerekeink képességei is. De vajon miért?
„Megpróbáltam összegyűjteni azokat az okokat, amelyek szerintem idáig vezettek.
1. Pénzhiány
A magyar oktatás finanszírozásával komoly problémák vannak. Statisztikailag is kevesebbet költenek erre nálunk, mint más, fejlettebb országokban. Persze lehet azt mondani, hogy a KLIK létrejötte óta sokkal több pénzt adnak oktatásra. Ez így is van. De pontosan mire? Egy mamutintézmény szervezeti működésére, az apparátus fenntartására. Igen, sokkal több pénzt költenek. De nem a gyerekekre, és nem a mindennapi munkára.
2. Hiányzó technikai eszközök
Nagyon le vagyunk maradva a digitális kompetencia fejlesztésében. Majdnem minden gyereknek van okostelefonja, de a közösségi oldalakon kívül nem tudnak mást kezelni. Nem képesek szöveget szerkeszteni, sem e-mailt írni. Mi meg ahelyett, hogy megtanítanánk őket, elvesszük tőlük, és tiltjuk a kütyük használatát. Arról nem is beszélve, hogy nehéz bármit is úgy fejleszteni, ha az iskolák eszközparkja, technikai felszereltsége egyre elavultabb, a használható gépek száma sok helyen jóval kevesebb, mint a szükséges. Ugyanis 2012 óta informatikai közbeszerzési stop van. Hogy fejlesszünk bármit úgy, ha négy éve nem lehet hozzájutni az eszközökhöz? Igen, 2019-re van terv a digitális érettségire. Álom, álom, édes álom. Az én szememben jelenleg jóval reálisabbnak tűnik a 2091-es év.
3. A motiváció hiánya
A gyerekeket nem érdekli a felmérés, nem veszik komolyan. Miért is vennék? Valaki elküldi őket, hogy írják meg, jegyet nem kapnak rá, és egyáltalán nincsenek érdekeltté téve abban, hogy teljesítsenek. Ímmel-ámmal megcsinálják, hisz nekik mindez nem számít. Fogalmuk sincs arról, milyen tétje van a felmérésnek.
(...)
A PISA meg olyan... amilyen. Egyre görbébb, sajnos lefelé...”