Egy okos tanteremben zajló óra
A digitális tanóra azzal kezdődik, hogy a hetes kiosztja – a páncélszekrényben őrzött, és az óra végén oda visszakerülő – egyforma tableteket a diákoknak. A tanár megadja a belépéshez szükséges kódot, amellyel a diákok belépnek a tableten egy közös platformra: itt zajlik aztán az óra. (A rendszert úgy építették ki, hogy nem engedélyezi a wifi szabad használatát, így nem fenyeget az a veszély, hogy a gyerekek az órai tableteken – vagy szünetben a saját eszközeiken – az iskolai internetre kapcsolódva nem kívánatos tartalmakat hívjanak le. (A digitális pedagógiának amúgy is alapja az internetbiztonsági képzés, hiszen a gyerekeknek később a munkahelyükön is be kell majd tartaniuk az alapvető szabályokat – ezek ismerete tehát a digitális írástudás elengedhetetlen része.)
A belépés után az óra a tanár által előzetesen eltervezett és gépre vitt ismeretátadás, szemléltetés, gyakorlás és számonkérés rendjében történik a közös platformon. A tábla „természetes” okostábla, és „összeköttetésben” van a tabletekkel. Biológia órán vagyunk, és ez abból derül ki, hogy az okostáblán az emberi test, amelyről – mivel az emésztő- és a légzőszervek a téma – a tanárnő „lehámozva” a bőr-, izom-, csontvázrendszert, majd az ereket és az idegeket, és végül maradnak csak a belső szervek, melyet aztán ide-oda forgatva bemutat, hogy minden oldalról megnézhessék a diákok.