„A digitális technológiák terjedése átalakíthatja a hazai cégek munkarendjét. A változás oka a cégekre nehezedő, fokozott teljesítménynyomás, de az új folyamatok egyben komoly lehetőséget is jelentenek a cégvezetők, humánerőforrás-menedzsment szakemberek és a munkavállalók számára. A munka fogalma átalakul, a kihívásokra friss, új, izgalmas válaszokat egy hazai rendezvényen kaphatnak az érdeklődők.
Távolinak és utópisztikusnak tűnhet innen Magyarországról az, hogy robotokkal dolgoztassanak, pedig közelebb vagyunk a változáshoz, mint gondolnánk. Az exponenciális technológiák — mint a robotika, az automatizáció, a mesterséges intelligencia vagy a 3D nyomtatás — már itthon is elterjedőben vannak. Ennek eredménye, hogy Magyarországon is van már olyan cég, amely a munkafolyamatok automatizálása miatt átalakítja munkarendjét és tudatosan készül a négynapos munkahétre. Az ötödik nap pedig a kötelező továbbképzésé lesz.
Ezek az állások szűnhetnek meg 10 éven belül
Több call centerben is előfordulhat, hogy kérdésünkre automata válaszol és a magyarországi gyártósorokon is egyre több robot áll helyt az emberek mellett. Ez a folyamat pedig csak gyorsulni fog. Tíz éven belül fokozatosan megszűnnek az újságkihordó, könyvtáros, pénztáros, raktáros, diszpécser, gyors- és gépíró, telemarketinges szakmák. Ezek helyét robotok és intelligens rendszerek veszik át. Ezzel párhuzamosan persze újak is születnek: ilyen lehet a 3D ezermester vagy a városi kertész.
(...)
Az új és ismeretlen kihívásokra egy hazai, szakmai rendezvény, az október 27-i HR Fest 2016 segíthet választ találni.
(...)
Arra keressük majd a választ, hogy a következő három-öt évben milyen változásokat kell majd a cégeknek végrehajtaniuk ahhoz, hogy megtalálják, és meg is tudják tartani a tehetséges fiatal és tapasztalt kollégákat. Például nagyobb szabadságközpontú munkakörnyezet biztosításával, ami azt jelenti, hogy az emberek identitásuknak és személyiségüknek nem csak egy csekély változatát élik meg a dolgos hétköznapokban, hanem egész énjükkel, személyiségükkel jelen tudnak lenni a munka során is. Vagy, hogy nem elég azt mondani, hogy törődünk a munkavállalókkal, ezt be is kell tudni bizonyítani azzal, hogy a szervezeti struktúra mennyiben támogatja az embert és mennyiben a teljesítményt.