Az biztos, hogy több hónapot is csúszik a felújítás. Szélsőséges számítások szerint akár fél év is lehet. Még olyan folyosói pletykákat is hallottam, hogy egyeseknek az volt a céljuk, hogy ebben a ciklusomban nehogy befejeződjön a beruházás. Nem tudom, hogy igaz-e, vagy sem. Mindenesetre a mai világban nem tudom kizárni. (…)
Kritizálták a kerékpárosok korábban. Ez a vita lezárult?
Az arányosságot hiányolom a mai kerékpárosoknál, pontosabban egy részüknél. A napokban kíváncsiságból megálltam egy helyszínen. Elég fontos kerékpáros helyszín a Károly körút és a Gerlóczy utca sarka. Ott van külön kerékpáros lámpa is. Megszámoltam: 10 kerékpáros közül 8 átment a piroson. Úgy, hogy se jobbra, se balra nem nézett. Az a kettő, aki nem ment át, nő volt.
Igen, látok problémákat a kerékpáros kultúra körül. Tudom, hogy ők ezért nagyon haragszanak, mindenféle jelzőket aggatnak rám, de nagyon sajnálom. Jönnek itt a holland példákkal, de ott más a szokásjog, kialakult egy másfajta kerékpáros kultúra, és az infrastruktúra is fejlettebb. Nem lehet összehasonlítani. Teljesen értelmetlen. Egyébként folytatjuk a kerékpáros fejlesztéseket – ebben a ciklusban 29 újabb kerékpáros projektet valósítunk meg. Egyáltalán nem arról van szó, hogy háttérbe akarnánk szorítani a kerékpáros közlekedést, hanem észszerű, biztonságos és arányos megoldásokra törekszünk. Egy közel kétmilliós városban nem lehet teljesen megszüntetni az autós közlekedést.
Arányosabb megoldásra törekszünk, és próbáljuk a kerékpáros kultúra fejlesztését legalább olyan fontos szempontnak tartani, mint a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését. Egy meghatározott kör tudományos köntösbe öltöztetett kritikái inkább agresszív akaratérvényesítő törekvések, aránytalan támadások. Mondták már bölcsen: »a kerékpár nem bocsát ki kipufogógázt«. Csak néztem, nahát, mindig tanul újat az ember.”