Nemzetközi szakértők is bekapcsolódnak köznevelési kerekasztal munkájába

2016. február 12. 11:38

Rétvári Bence szerint hetek óta folynak a tárgyalások arról, miként tudja segíteni szakértelmével, nemzetközi tapasztalataival az OECD a köznevelési kerekasztal munkáját. Az egyeztetések alapján az OECD szakértői már valószínűleg jelen lesznek a kerekasztal két hét múlva esedékes és azt követő ülésein.

2016. február 12. 11:38

A párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) is bekapcsolódik szakértőként a köznevelési kerekasztal munkájába a jövőben – közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma államtitkára pénteken az MTI-vel. Elmondta: hetek óta folynak a tárgyalások arról, miként tudja segíteni szakértelmével, nemzetközi tapasztalataival az OECD a köznevelési kerekasztal munkáját. Az egyeztetések alapján az OECD szakértői már valószínűleg jelen lesznek a kerekasztal két hét múlva esedékes és azt követő ülésein.

A szakértők elsősorban a szervezet korábbi kutatásai alapján a többi ország adataival összehasonlítva mutatják be a magyar oktatási rendszer erősségeit és gyengeségeit. Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy az OECD két-három fontosabb témáról mélyebb elemzést készít, illetve a kerekasztal zárásaként, az ott elhangzottak alapján összefoglalót, stratégiai jellegű tanulmányt állít össze.

Korábban is figyelmbe vették az OECD-országjelentéseket

Rétvári Bence elmondta azt is: a köznevelési kerekasztalon meghatározott feladatlista és a munkacsoportok összeállítása is a korábbi OECD-országjelentések oktatási részeinek figyelembevételével történt. Fontos, hogy reális kép legyen más országok oktatásának tartalmi kérdéseiről, „nemzetközi összehasonlításban tudjuk értékelni a magyar adatokat” – tette hozzá. Megjegyezte: abban bíznak, hogy a nemzetközi példák és jó gyakorlatok bemutatása segítheti a magyar oktatási rendszerből kikerülő fiatalok nemzetközi versenyképességét.

Az államtitkár közölte: az OECD bekapcsolódásáról szóló egyeztetéseken Andreas Schleicher, a szervezet oktatásügyi és készségfejlesztési igazgatóságának vezetője üdvözölte a kezdeményezést. A modern kor egyik legnagyobb kihívása, hogy olyan oktatási intézményeket működtessenek, amelyek a diákok tanulása köré épülnek – fűzte hozzá.

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
madarasi.abel
2016. február 12. 12:14
Imádom, hogy egy tüntetés belengetése hogy megnövelte a kormány tárgyaló készségét. A baj csak az, hogy amint a tüntetők hazamennek, a kormány is elmegy pacsirtát vadászni. Volt már egy pedagógus tüntetés, akkor is milyen szépen átvágták az ígéretekkel a palánkon az érintetteket.
totyalaci
2016. február 12. 12:02
Hát az a helyzet, hogy ez szerintem vagy öngól,vagy alibikeresés. Majd az OECD segítségével nyomják le az ortodeox fideszesek torkán,hogyan kell lenyomni a klikket. Ha meg nem ezért hívták őket,akkor az nagyon érdekes lesz,mert nincs még egy ilyen elcseszett rendszer Európában,mint a mienk(ja nem bocs a bolgár az ilyesmi)
bookmark
2016. február 12. 11:56
Kuwiq, szerintem az egész oktási rendszer úgy ahogy van elavúlt. Én egy egyénreszabott oktatási struktúrát képzelnék el. Leül a gyerek a terminál elé és a saját képessége és gyorsasága alapján halad előre. Nincs órazavarás, dolgozatírásnál puskázás vagy másolás. Amelyikkel gond van azt a rendszer gyorsan felismeri és jelzi, hogy milyen korrepetálásra van szüksége. Ez ma még nem valósítható meg, mert totális átalakítást igényel. Az fog versenyelőnyhöz jutni, aki elsőként valósítja meg.
kukagyerek
2016. február 12. 11:56
Szinte hihetetlen, hogy mihez nem folyamodik ez az álságos, mutyis banda, csak azért, hogy hülyét csinálhasson megint a pedagógus társadalomból, meg a diákokból is. Meg kéne még hívni a Big-Bruder győzteseket is!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!