Eldőlt: leállítja a kormány az M4 autópálya építését

2015. április 09. 17:20

Leállította a kormány az M4-es autópálya építését – jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Döntését azzal indokolja a kormány, hogy az Európai Bizottság szerintük végérvényesen megvonta a támogatását az M4-től. Lázár szerint mindennek nincs köze az Orbán-Simicska konfliktushoz. Úgy fogalmazott: a pénz hiánya Simicska „létezésétől egyelőre még független, objektív körülmény Magyarországon”.

2015. április 09. 17:20

Leállította a kormány az M4-es autópálya építését – jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki sajtótájékoztatóján. A tárcavezető arról is beszámolt, hogy mintegy 350 kilométer út építéséről döntöttek 600 milliárd forint értékben. Lázár János kifejtette: az Európai Bizottság idén márciusban végérvényesen megvonta a támogatását az M4-es autópályától. Jelezte: a kormány mindent elkövetett a 110 milliárd forint összegű projekt megvalósulása érdekében, s korábban engedélyt adott a beruházás megkezdésére.

A kormány szerdai ülésén hozott határozata értelmében utasították Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vezényelje le a tételes elszámolást a kivitelezőkkel és szerezze vissza az előlegeket. Felkérték a minisztert arra is, hogy tegyen javaslatot arra, hogyan lehet Szolnokot bekötni a hazai autópálya-hálózatba.

Kérdésre kifejtette, hogy az állam már több mint 60 milliárd forintot kifizetett, az elvégzett munka pedig 40 milliárd forint értékű, s számításaik szerint 22 milliárd forintnyi előleg visszajár. Hozzátette: minden alvállalkozót, kisvállalkozót, aki elvégezte az eddigi munkát, kifizették. Úgy fogalmazott: a 40 milliárd forintnyi munka is áttekintésre érdemes, tételesen meg kell nézni, milyen teljesítés történt. Az autópálya-építésről szólva arra is kitért: a beruházásnál vélelmezték az Európai Bizottság támogatását, mert a testület két és fél éven keresztül „hol lebegtetett, hol kizárt, hol reménnyel kecsegtetett”. A kormányfő és Simicska Lajos nagyvállalkozó közötti ellentétet firtató kérdésre elképzelhetetlennek nevezte, hogy az Európai Bizottság „Simicska urat akarná büntetni és Orbán Viktornak akarna segíteni és ezért most hirtelen döntést hozott és megvonta a pénzt az M4-es autópálya építésétől”. Úgy fogalmazott: furcsa lenne ezt az összefüggést látni, a helyzet pedig nem a kormány döntéséből következik. Miután a hazai költségvetésben sincs a projektre előirányzat, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyetlen számlát sem fogadhat be - tette hozzá, megjegyezve, ez akkor is így van, „hogyha szeretjük Simicska urat éppen, és akkor is, hogyha nem szeretjük. A pénz hiánya az ő létezésétől egyelőre még független, objektív körülmény Magyarországon” – fogalmazott.

Lázár János elmondta azt is, hogy jogszabálycsomagot terjesztenek a parlament elé, amely a közlekedési beruházások felgyorsítását célozza. Ennek lényege, hogy az átlagosan 6,5 évig tartó projektek 2,5 év alatt megvalósuljanak – ismertette.

A kormány mintegy 350 kilométer út megépítéséről is döntött, ezek összértéke 580-600 milliárd forint. Ezeket hazai költségvetésből finanszírozzák, a Modern Városok program részeként – ismertette a miniszter, hozzátéve, hogy a Sopronnal való együttműködési megállapodást a kormány jóváhagyta. Ez az M85-ös autópálya megépítését is tartalmazza, ugyanakkor a kormánydöntés értelmében 243 milliárd forintért megépülhet a négysávos M44-es autóút Békéscsaba és Kecskemét között, ami 120 kilométeres lesz. Az M1-es autópályát Esztergommal kötik össze, megteremtik a jó közlekedés feltételeit Debrecen és Mátészalka között, megépítik a győri elkerülőt és megvizsgálják a Bátonyterenye és Ózd közötti négysávos közúti összeköttetés lehetőségét – sorolta a tárcavezető.

Összesen 189 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tintamin
2015. április 10. 13:28
Na vajon ki lesz, aki pont ugyanennyiért folytatja? Na, csak nem Garancsi Vidihaver új cége? Hát de...
választópolgár
2015. április 10. 04:30
Lázár annyitisér jános elmondotta hozzátette vélekedett: Gyűjtést szervezünk simliska megsegítésére, amiatt, hogy csitrillárdosból a sima milliárdosok közé csúszik le.
kuwiq
2015. április 10. 02:40
Mindez nem történhetett volna meg, ha az elvtársak elvégzik a munkájukat. Nyilván a struktúrák menedzselése közben nem maradt idejük, hogy az alapvető döntésleókészítő munkát elvégezzék. Ha csak azt megtették volna, hogy egy A4-es papírra felvésik negy részre osztva a papírt, hogy "elónyök. Hátrányok esélyek. Veszélyek" és kitöltik, s ennek alapján döntenek, beljebb lennénk hatvan milliárddal. Ha netán más esetekben is alkalmaznák ezt a primitív módszert, akkor kevesebbet kommentelnénk itten, és gyanítom, hogy több száz milliárddal lennénk beljebb. Ezek az emberek egyszerűen képzetlenek, alkalmatlanok arra, hogy ilyen komoly feladatokat rájuk bízzunk. Na de mit várjon az ember egy restaurátor harcművésztől?
lajkakutyus
2015. április 09. 21:26
Na ez már az aljas lopás mellett aljas hazug kormányzás is. Sose gondoltam, hogy idáig süllyed a Fidesz! Gazemberek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!