„Hihetetlen diszkrimináció” – kiakadtak a szlovákok, hogy a Felvidéken nem szlovákul beszélnek
A magyar kormány diktátorként viselkedik a szlovák szervezet szerint.
Az egyoldalúan változtatta meg a közlekedési feltételeket a kormány az útdíj bevezetésével, ezért Budaörs február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést – közölte Wittinghoff Tamás, a település polgármestere. Már a felmondási idő alatt befutó számlákat is továbbküldik.
Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását az útdíj kiterjesztésével „egyoldalúan megváltoztatott” közlekedési feltételek miatt – közölte Wittinghoff Tamás, a település polgármestere (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) kedden az MTI-vel. A városvezető közleményében hangsúlyozta, hogy Budaörs annak ellenére hajtott végre jelentős, több milliárd forintos fejlesztéseket a területen működő vállalkozásokkal közösen, hogy arra nem lett volna kötelezettsége.
„Ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadtuk az állam tulajdonába” – írta a polgármester –, „ezenfelül jelentős részt vállalunk az útszakasz napi üzemeltetésében, és mi fizetjük a főpálya és a lehajtók közvilágítását is”. Wittinghoff Tamás közölte, hogy az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszára bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést.
A polgármester bejelentette azt is, hogy mivel az útdíj január 1-jétől érvényes, a felmondási idő alatt nem vállalják át a közvilágítás költségeit, az erre az időszakra eső számlákat pedig továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak.