Megemlítette, Isten úgy szólította meg az embert, hogy szava „testté lőn” Jézusban, aki „tetteivel és halálával is kiérdemli az emberek bizalmát”. Az Istennel való kapcsolat arra készteti az embert, hogy a tudásban fejlődés a hitben elmélyülést is jelentse – fűzte hozzá. Falus András biológus, genetikus megállapította: „a tudomány akkor tudomány, ha ismeri a határait”, ha tudja, mire adhat választ és mire nem. Úgy fogalmazott: amit tálentumban megkapunk, az mind ajándék, a szorgalom és a motiváció is. Felhívta a figyelmet arra: nem tudásalapú, hanem etikaalapú társadalmat kell építeni, utóbbiban azonban a tudásnak is megvan a maga helye. Hangsúlyozta, hogy a magyar iskolarendszerbe be kell épülnie a bibliaismeretnek, az egyházaknak pedig a különböző ügyek melletti kiállásukkal kell helyes irányt mutatniuk a fiatal nemzedéknek. Kitért arra, a hit azt jelenti: „elhiszem azt, hogy nem véletlen, ami velem történik”.
Tőkéczki László történész kiemelte: a hit és a tudás is Isten ajándéka. Emlékeztetett arra, a racionalizmus eszméje állította ezt a kettőt szembe, annak ellenére, hogy „az ember egyszerre lélek és szellem”. Megjegyezte, az ember alapvetően nem akarja elpusztítani a környezetet, „de belenyúlt abba, és annak következményei látszanak”. Vasadi Péter költő elmondta: „kimondhatatlan egységben van a hit, a tudás, a szerelem és a zsenialitás”, mert „ezek vagyunk”. Meggyőződése szerint "az ember lényének lényege a szabadság", ami mindig más formában jelenik meg.