Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Álmegoldások helyett utazási időszak szerint differenciált árakra, a regionális közlekedésben zónaalapú, közös jegyekre és bérletekre van szükség.
„Jelentős áremelkedést okoz az 5 km-es tarifakörzet eltörlése is, s az ezt palástoló magyarázkodás védhetetlen. A helyes cél az lenne, hogy a zsúfolt buszok, villamosok helyett az utasok városon belül is igénybe vegyék a jelentős kapacitástartalékkal rendelkező vonatokat. A rövidebb utazások drágítása az egész országban növelheti a bliccelést is.
A közösségi közlekedés tarifarendszere teljes reformra szorul; a mostani hibás, igazságtalan jegyrendszer keretén belüli jelentős áremelés csak az utasok elüldözésére alkalmas, a várt bevételt nem lesz képes produkálni. A minisztérium illetékesei ennek ellenére mégis a korábbi megbukott módszerekkel, járatritkítással, a mellékvonalak ellehetetlenítésével és jegyáremeléssel akarnak reformálni, miközben a valódi megoldások kidolgozása, a tarifaközösségek és közlekedési szövetségek kialakítása napirenden sincs.
Egyesületünk sokszor hangsúlyozta: álmegoldások helyett utazási időszak szerint differenciált árakra (csúcsidőn kívül olcsóbb utazás), a regionális közlekedésben zónaalapú, közös jegyekre és bérletekre, a ki nem fizetett szociális kedvezmények helyett az utasokat több utazásra motiváló, és az üzemeltetők számára hatékonyabb kapacitás-felhasználást jelentő üzletpolitikai kedvezményekre van szükség. Úgy tűnik, továbbra sincs meg sem az akarat, sem a tudás ezekhez az intézkedésekhez.”