Komolytalan magyarázkodásba burkolt jegyáremelés

2012. július 29. 11:42

Álmegoldások helyett utazási időszak szerint differenciált árakra, a regionális közlekedésben zónaalapú, közös jegyekre és bérletekre van szükség.

2012. július 29. 11:42
VEKE

„Jelentős áremelkedést okoz az 5 km-es tarifakörzet eltörlése is, s az ezt palástoló magyarázkodás védhetetlen. A helyes cél az lenne, hogy a zsúfolt buszok, villamosok helyett az utasok városon belül is igénybe vegyék a jelentős kapacitástartalékkal rendelkező vonatokat. A rövidebb utazások drágítása az egész országban növelheti a bliccelést is.

A közösségi közlekedés tarifarendszere teljes reformra szorul; a mostani hibás, igazságtalan jegyrendszer keretén belüli jelentős áremelés csak az utasok elüldözésére alkalmas, a várt bevételt nem lesz képes produkálni. A minisztérium illetékesei ennek ellenére mégis a korábbi megbukott módszerekkel, járatritkítással, a mellékvonalak ellehetetlenítésével és jegyáremeléssel akarnak reformálni, miközben a valódi megoldások kidolgozása, a tarifaközösségek és közlekedési szövetségek kialakítása napirenden sincs.

Egyesületünk sokszor hangsúlyozta: álmegoldások helyett utazási időszak szerint differenciált árakra (csúcsidőn kívül olcsóbb utazás), a regionális közlekedésben zónaalapú, közös jegyekre és bérletekre, a ki nem fizetett szociális kedvezmények helyett az utasokat több utazásra motiváló, és az üzemeltetők számára hatékonyabb kapacitás-felhasználást jelentő üzletpolitikai kedvezményekre van szükség. Úgy tűnik, továbbra sincs meg sem az akarat, sem a tudás ezekhez az intézkedésekhez.”

Összesen 36 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Obulus
2012. július 29. 18:02
Európai összehasonlításban is magas az ár, de ha az utazás minőségét is összevetjük, akkor égbekiáltó a színvonalbeli különbség. A BKV teljes vezetését meneszteni kell, mert ötlet és innováció helyett, inkább a Fővárosi Közgyűléshez fordulnak tarifaemelésért. Ez azt eredményezi, hogy nem lesz lényeges változás a BKV működésében, az utazás minőségében, csak a jegyek árát emelik évről-évre. Összehasonlításul, néhány európai jegyár: Prágában: a felnőtt jegyek ára: 26,- CZK, kb. 280 forint. A jegyek átszállással, 75 percig használhatók. Varsóban: egy jegy felnőtteknek körülbelül 185 forint. Rómában, Madridban: a vonaljegyek ára 1 euro, 280-290 forint. Négy különböző járatra érvényes az első lepecsételéstől 75 percig. A tízes csomag ára: 7,40 euro, 215 forint/jegy Párizsban: egy jegy 1,60 euro, de 10 jegy 11,60 euro, jelenlegi árfolyamon 331 forint/db. Akár Párizsban, akár Madridban ezért az árért tíznél több metróvonal szállít a város bármelyik pontjára, 1,5 óráig érvényes átszállásokkal. Megoldások: Nyugdíjas bérlet bevezetése, budapesti nyugdíjasoknak kedvezménnyel. metrókban, minden bejáraton-kijáraton beengedő kapuk felszerelése. a mostani bonyolult, drágán előállítható jegyek helyett, mágnescsíkos, vagy vonalkódos jegyek előállítása amely minden jegykezelő készülékre, beengedő kapura érvényes. buszokon 1 db jegykezelő készülék a sofőr mellett, (hasonlóan mint a távolsági buszoknál) felszállás kizárólag az első ajtónál, a kezelő készülék, pityegéssel veszi tudomásul, hogy érvényes a jegy. Ha nem érvényes, pl. már egyszer kezelt, akkor szirénaszerű hanggal figyelmeztet. Ilyenkor a vezetőnél lehet venni másikat. A villamosoknál bonyolultabb, ott valószínűleg maradni kell a már megszokott jegykezelési és ellenőrzési módszernek.
kjkj945
2012. július 29. 13:42
Megszüntetni a tömegközlekedést, kitiltani a személyautót Budapestről. Járjon mindenki gyalog!!!
Bisque Béla
2012. július 29. 13:37
Ha jól emlékszem Londonban az ember beüti annak az utcának a nevét, ahova utazni kíván és az automata addig adja a jegyet. Éppen annyiért, amennyibe az odavezető út kerül. BÁRMIVEL! Ehhez képest itthon éppen annyiért utazhatom le a 4. megállótól a metrós túrát, mint aki huszonakárhányat nyomat. 3-ig tart a szakaszjegy. Miért? És ha szeretnék átutazni Budáról Pestre, az is pont egy teljes vonaljegy ára, mivel a szakaszjegy csak a metrón ér! :( Bár én többnyire kocsival járok és elvből nem bliccelek, ezeket a "Duna-túrákat" igyekszem költségoptimalizálni erős fejforgatások közepette. :))))))))))))))) Nem hiszem el, hogy ezt ennyire bonyolult rendbe tenni. És mindenki érdeke lenne.
tunde04
2012. július 29. 13:25
vitézy dávid pedig igen is, fiatal kora elelnére, igen jól átlátja a bkv helyzetét. persze ehhez kellett az az idő amit a vekében eltöltött. így mind két oldalról látja a problémát. ami a jegyár emelést illeti,sztem már egy forinttal sem szabad emelni. bár engem igen ritkán érint ez a téma, de a bliccelőket mindig a z áremelés termeli ki. azt meg ugye most hagyjuk, h a járműveken milyen körülmények uralkodnak, ill. milyen állapotban vannak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!