Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Salamworld néven indul muszlim országokban egy közösségi oldal. A Salamworld mottója: Semmi politika, semmi tilalom, semmi korlát.
A Salamworld 15 nyelven - köztük törökül, arabul, angolul, franciául, oroszul, perzsául és kurdul - lenne elérhető, és a többi közt Kairóban, Londonban, Moszkvában, Dubajban, New Yorkban, valamint a legtöbb muszlim lakossal rendelkező Indonéziában nyitna irodát. Az oldal mottója: Semmi politika, semmi tilalom, semmi korlát.
A Salamworld orosz és török üzletemberek tulajdona, akik 15 millió dollárból indítják el a honlapot, majd a következő két évben további 40 millió dollárt fektetnek fejlesztésekbe. A projektben a világ minden tájáról - Németország, Azerbajdzsán, India, Pakisztán - származó önkéntesek vesznek részt.
A honlap készítőinek célja, hogy az oldal 3 éven belül elérje a 100 millió felhasználót, és megpróbálja egybeolvasztani a modern iszlám közösséget. A célközönségbe fiatalok, értelmiségiek és az iszlámra kíváncsi nem muszlimok tartoznak. Az interneten eddig mintegy 100 ezren jelezték érdeklődésüket a közösségi háló iránt, amely gőzerővel készül a jövő áprilisi nyitásra.