A személyzet nélküli üzletek kapcsán ugyanakkor – mint minden újszerű megoldásnál – több ellenérvet is lehet hallani. Ilyen például
- a technológiai költség: hiszen a teljes automatizálás, a kamerák, szenzorok, mesterséges intelligencia használata napjainkban még elég drága
- a bizalom és adatvédelem: mivel sokakban erős a félelem az adatok felhasználásával kapcsolatban
- nem mindenki tech-érzékeny: az új rendszerek kezelése főleg az idősebbeknek okozhat nehézséget
- emellett többeket aggaszt a munkanélküliség kérdése is: ha kevesebb emberre van szükség, mi lesz azokkal, akik ma boltokban dolgoznak.
Van kereslet az új modell iránt
Szakértők szerint a közeljövőben várhatóan a hibrid megoldások lesznek a legelterjedtebbek: önkiszolgáló opció azoknak, akik gyorsan végeznének, emberi kassza pedig azoknak, akik nem érzik magukat otthon a technológiában. Úgy vélik: vidéken még sokáig lesz igény a személyes kiszolgálásra, a nagyvárosokban viszont egyre több teljesen automatizált bolt jelenhet meg.
A vásárlók szempontjából a gyorsaság lehet a döntő érv az okosboltok mellett, de nincs sorban állás, amely hatalmas előny különösen a nagyvárosokban. Kiemelendő a rugalmasság, hiszen a nyitvatartási idő akár 0–24 is lehet. A kereskedők oldaláról pedig a költséghatékonyság, a kevesebb alkalmazott miatt csökkenő bérköltségek.