Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Chris Hughes nonprofitokat, aktivistákat, kulturális és segélyszervezeteket szeretne összehozni a jótékonykodásra nyitott felhasználókkal. A Jumo elnevezésű, kedden debütáló új közösségi oldal ötlete Mark Zuckerberg egykori szobatársa fejéből pattant ki.
Chris Hughes, a Facebook társalapítója 2007-ben hagyta ott a céget, hogy az amerikai elnökválasztási kampányban Barack Obama mellett online kapcsolatokért felelős igazgatóként tevékenykedjen. A legújabb közösségi oldal, a Jumo kapcsán elmondta: „Olyan hálózatot akartam építeni, ahol a hétköznapi emberek megtalálják, követik és támogatják azokat, akik éjt nappallá téve dolgoznak a változásért a helyi közösségekben és szerte a világon.” A Jumo szó joruba nyelven azt jelenti: együtt, egyetértésben.
Hughes szerint nem elég évente egyszer adakozni, a jótékonykodás folyamatos tevékenység, ezért hozta létre a szájtot, ahol a tavaly márciusi soft launch óta 3500 szervezet jelent meg az egészségügyi és környezetvédelmi tematikájú dokumentumfilmeket készítő Rockhopper TV-től az ENSZ gyermeksegély-szervezetéig, a UNICEF-ig. A Jumóra való belépéshez szükséges a Facebook-fiók. A kezdeményezés rámutat az együttműködés lehetőségére a Facebookkal, ezt pedig a kezdő, rétegigényekre vagy speciális tartalomra kihegyezett, illetve nonprofit közösségi szájtok követhetik.
A csatlakozó tagoknak, szervezeteknek így nem kell bajlódniuk a Facebookon saját anyagaik posztolásával, mert a teendők egy részét a Jumo és társai elintézik. Könnyen elképzelhető a jövőben, hogy a Facebook teljes szájtokat is képes lesz befogadni és kiszolgálni.