Pályája indulását egy Budapest által inspirált, litográfiára készített diplomasorozat jelentette. E városi stációk után viszonylag nagyot váltott, mivel akkor jöttek a Kötődések című képek, amelyek már festményben is elindultak. Gyökeresen más, belső inspirációból születő képi világot akart ekkor már létrehozni. A Kötődések mellett a Kikötések sorozat emberi kapcsolatokról szól. „Sokat jártunk ekkor Gáborral Csongrádra, vettünk is ott egy tanyát. A Tisza, a Tiszán lévő motívumok, köztük az úszó házak is kapcsolódtak a munkáimhoz.” Ekkor jött be az alföldi festészetből merített földszínű világ. Sokat jártak Toszkánába és Provence-ba művésztelepekre. „A provence-i formavilág, az építészetük arányrendszere, amit az új épületeikben is követnek, e házformák voltak azok, amik átkerültek a képeimre.” A ház motívuma az otthon, az otthonkeresés és az otthonosság megtestesülése Nádas Alexandra képein. Goda Gábor Magányos utazás című könyvében talált egy szóösszetételt, a hordozható azilumot, amit átvett a szerzőtől. „És akkor elkezdtem egy ilyen sorozatot festeni, ami a mai napig tart, bár azóta már átcsúszott a gyermekem megszületésekor indított Anyahajó sorozatba, illetve a Hordozható kert szériába is, amik szintén a hordozható azilum részei. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy van egy test – a hajó, a ház például –, amibe beleköltözteti az ember azt, amit vinni akar magával.”
A ház motívuma az otthonkeresés és az otthonosság megtestesülése Nádas Alexandra képein”