A legutóbbi országgyűlési választásokat megelőzően megjegyezte: logikus, hogy Márki-Zay is Zarándot választotta, hiszen neki nem annyi a tudománya, hogy „eléget ötszázmillió forintot a Facebookon meg óriásplakátokon”. 2022-ben „a Fidesz elsöprő anyagi és tudatipari fölényben lesz, úgyhogy az ellenzéknek aszimmetrikus hadviselésre kell készülnie, ha győzni akar – ehhez Zaránd a kellő vezető” – tette hozzá a publicista.
Kiderült azonban, hogy közel sem nyílt akkorára az olló a kormánypártok és az ellenzék között, mint azt Puzsér vizionálta. Épp az egykori miniszterelnök-jelölt, Márki-Zay indította el a lavinát: több milliárd forintnak megfelelő dollárból finanszírozták a baloldal választási kampányát. S hogy Zarándból sem lett „kellő vezető”, mint azt a publicista jósolta.
Az országgyűlési választásokat követően a kampányszakértő többedmagával egy új, közvélemény-kutató projektbe kezdett Forrás Társadalomkutató Intézet néven. Mindezt azzal indokolták, hogy a kampány alatt megrendelt, valamint a nyilvánosan elérhető közvélemény-kutatási adatok nem azt jelezték, hogy az ellenzék ilyen mértékű vereséget szenved. Zarándék szerint valami nagyon nem stimmel a kutatók módszereivel, és a parlamenti voksolások után a jórészt fals eredményekért egyik intézet – ZRI Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet, Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet, 21 Kutatóközpont, Iránytű Intézet – sem vállalta a felelősséget.
Az érintettek ezt teljesen másképp látták: „A nyilvános kutatások egy részéből és a nem nyilvános kutatásokból is lehetett látni, hogy az ellenzék hátránya jelentős, és az idő előrehaladtával egyre nagyobb. Zarándék mégis az utolsó pillanatig azt hitték, hogy az ellenzék nyerhet” – emlékezett vissza például Róna Dániel.