Mekkora összeget érdemes marketingre költeni egy ipari vállalatnak?
Hüvelykujj szabály szerint az árbevétel 1-3 százalékát, de a hazai gyakorlatban már az egy százalék is agresszív marketingnek tűnhet. Azok a vállalatok, akik korán beszálltak az ipari marketingbe, óriási előnyre tesznek szert, mivel tartalomgyártásban, ismertségben nagyon nehéz lesz őket beérni. Azt látjuk,
a Google értékeli a hosszú távon befektetett energiát és a folyamatos tartalomgyártást.
Segítik a partnereiket a külföldi terjeszkedésben is?
70-80 százalékban a hazai piacra dolgozunk, de vannak külföldi orientáltságú ügyfeleink, olyanok is, akik kizárólag exportra dolgoznak a termékek specialitása miatt.
Együtt dolgoznak magyar kkv-val és nagyobb multival is. Miben különbözik egy multi marketingstratégiája egy magyar kkv-tól?
A globális multiknak vannak kötöttségei, amiket a központ diktál. Előfordul az is, hogy a weboldal technológiájába és tartalmába sincs beleszólásunk. Ugyanakkor egy multinál elképesztő tudáshalmaz van, amire nagyon jól tudunk építeni.
Ha van a multinál központi tudás, akkor miért szervezik ki a marketinget?
Két fő okot látunk: a digitalizáció szempontjából a helyi képviselet le van maradva a konkurenciától, vagy a piac mérete miatt nem elégséges a központi támogatás.
A vállalkozás indításakor miért az ipart választották?
Akkor született meg a koncepciónk, amikor a közlekedésmérnöki diplomával rendelkező társam kiszállt egy webfejlesztő cégből és néhány ipari ügyfelet magával hozott. Hamar felismertük, hogy egy kiaknázatlan piacra léptünk be, ahol olyan cégvezetők vannak, akik óriási alázattal dolgoznak. Emberileg a magyar ipar nagyon kellemes munkatér, megfontolt, kiváló szakemberekkel dolgozhatunk együtt. Az ipar képviseletét egyébként is jó célnak gondoljuk, a szívünkhöz is közel áll.
Milyen változások előtt áll az iparban a marketing?
Az iparban a vállalatok ritkán váltják le a jól bevált partnereket, de a globális inflációs nyomás miatt egyre többen keresnek majd új, olcsóbb, hatékonyabb partnereket és ezáltal jelentősen megnő a szerepe az ipari digitális marketingnek.