A pénteken publikált eladási statisztikái szerint a Mercedes-Benz tavaly 2,05 millió autót értékesített, a BMW konszern pedig a már korábban közzétett kimutatása szerint a BMW márkából 2,2 milliót. A Mercedes-Benz 2016-ban vette át a vezetést a BMW-től a német prémium márkák eladási rangsorában. A Mercedes éves eladásai Európában 11 százalékkal csökkentek tavaly, ezen belül pedig Németországban 25,5 százalékkal. Legfontosabb piacán, Kínában is 2 százalékkal mérséklődtek a Mercedes eladásai tavaly. Szerény növekedést tudott viszont elérni a cég az Egyesült Államokban és általában Észak-Amerikában.
A Mercedes-Benz közleménye a félvezetőáramkörök és más elektronikai alkatrészek hiányára vezeti vissza az eladások csökkenését, ami különösen az év vége felé éreztette hatását. A Mercedes-Benz október-decemberben 464 ezer autót értékesített, egynegyedével kevesebbet mint egy évvel korábban.