A legmodernebb orosz apokalipszis. Tolsztoji és dosztojevszkiji magasságok (ez nem csak szófordulat!) egy aránylag rövid regényben. Az orosz vidék kilátástalan valósága, egy olyan egyszerű, sallangmentes elbeszélőtechikával megjelenítve, hogy észre sem veszed, és azonosulsz, belekerülsz egy provinciális, orosz lekiségénél fogva mégis egyetemes közegbe és a végén úgy érzed, megszakad a szíved. Aztán elbőgöd magad.
Szorokin: Jég-trilógia
Brutális, modern és ízig-vérig orosz. A legnagyobb kérdéseket feszegeti, ahogy azt az oroszoktól megszokhattuk, de olyan képszerű, gyors, kőkemény és szürreális a történet, hogy nincs időd a nagy kérdéseket végigondolni. Egy pillanatig sem jut eszedbe, hogy leteheted a trilógia darabjait, különösen az első kötetet. Visz a történet egészen a végső megoldásig.
Charles Bukowski: Nők
Pár lap után szíved szerint ledöntenél pár sört, aztán lesétálnál az utcára csajozni, vagy éppen pasizni. Olyan természetességgel, elemi humorral kapod az arcodba egy szerethető, zseniális, alkoholista író hétköznapjait, hogy gyorsan végigolvasod az életművét. És nem fogsz csalódni. Ja, és a szépirodalom egyik csúcsáról beszélünk, hiába a sok trágárság: egy nagy bűvészmutatvány az egész.