Mint a lap írja: az amerikai média nem tanult a 2016-os blamázsból, amikor minden jóslatuk tévesnek bizonyult. Nem azt a következtetést vonták le ugyanis, hogy objektívebben kell újságot írni, tudósítani, hanem hogy nem kampányoltak elég jól Hillary Clintonnak – azaz hogy nem voltak elég pártosak, elfogultak.
De hogy mi ez az öt módszer?
Az első, hogy nem tudósítanak Hunter Biden, Joe Biden fiának gázos ukrajnai ügyeiről. A Facebook egyenesen bejelentette, hogy tényellenőrzésre küldte az információkat – amivel nem elfogulatlan közösségi médiaként, hanem médiatermékként viselkedik. Ráadásul az infók ellenőrzöttek, és senki nem tudta cáfolni őket. Az FBI is bejelentette, hogy nyomoz az ügyben.
A második, hogy a média ragaszkodik a tévesnek, de legalábbis nagyon bizonytalannak tűnő közvélemény-kutatásokhoz.
2016-ban több, mint 90 kutatás Hillaryt hozta ki győztesnek, és csak hat hozta ki Trumpot – majd Trump nyert.
A RealClearPolitics, mely átlagolja a közvélemény-kutatásokat, 2016-ban az mutatta, hogy az egyik billegő államban, ahol nagyon szoros lehet a verseny, Wisconsinban Hillary 6,5 százalékkal fogja verni Trumpot. Trump nyert. A MArquette azt jósolta, hogy Clinton 6 százalékponttal fog nyerni. Most 5 százalékpontos győzelmet jósol Bidennek. A Washington Post és az ABC News 17 százalékpontos előnyt mutat Bidennek.