Vágó úr szerint a BKK által kiírt tenderen »világszerte elismert – és máshova jobb terméket szállító – pályázót zártak ki különös indokokkal, mint a Skoda vagy a Siemens«. Vágó úr vasútszakmai felkészültségét nem vitatva, tájékoztatom, hogy a CAF Urbos villamosokat a spanyol gyártó eddig Budapest (és még hazánkban Debrecen) mellett több mint 40 városba szállította Németországba, Franciaországba, Hollandiába, Ausztráliába, az Egyesült Királyságba, az Egyesült Államokba, Izraelbe, Törökországba, Spanyolországba, Portugáliába, Szerbiába, Luxemburgba, Svédországba, Norvégiába, Mauritiusra, Tajvanra, Braziliába. Nyilván nincs más magyarázat, minthogy Sydneytől Amszterdamig, Stokcholmtól Jeruzsálemig nem állnak olyan felkészült szakértők az ajánlatkérők rendelkezésére, mint Vágó úr, ez okozhatta, hogy világszerte ennyien esnek Budapesthez hasonló hibába.Vágó úr szerint a Siemenset különös indokokkal kizártuk a tenderből. Ez nem igaz: a Siemens érvényes ajánlatot adott, nem lett kizárva sehonnan, mindössze nem nyert. 25 millió euróval (mintegy 7,5 milliárd forinttal) adott drágább ajánlatot, mint a CAF. Ez nem kis összeg, a Legyen Ön is milliomos! főnyereményének százötvenszerese – Vágó úr igazán utánanézhetett volna a nyilvános tendereredménynek, mielőtt megszólal az ügyben: https://bkk.hu/apps/docs/beszerzes/20130824_01.pdf
Megjegyzem, a Skoda kizárására valóban, jogszerűen került sor: ezt nem csak a BKK, hanem a Közbeszerzési Döntőbizottság és a Skoda keresete nyomán első fokon, majd jogerősen is megállapította a bíróság. Számos hír lelhető fel erről is az interneten, ha Vágó úr utána akart volna nézni.Vágó úr szerint a vezetésemmel a BKK a villamosbeszerzés idején a tenderdokumentációt önkényesen “kevesebb, mint a negyedére” rövidítette. Nem tudom, ez mit jelent, nem hallottam róla Vágó úr előtt még senkitől, hogy oldalszámban vagy kilóban mérik a műszaki tenderdokumentációk megfelelőségét.
De mindez nem is igaz, a tenderdokumentációt a legjobb hazai szakértők készítették, a tenderdokumentáció minden elemét a BKV illetékes műszaki főmérnöksége jóváhagyta és a BKV villamos műszaki főmérnöke a tender bírálóbizottságában is részt vett.Vágó úr szerint az első járművek átvételénél is gondok voltak, de a BKK a BKV aggályait félresöpörve vette át a járműveket. Ez sem igaz, nem is lehet az: minden egyes villamos átvételekor a hatósági vizsgák, hatósági tesztek során és a jármű végső átvétele során is jelen van a BKV üzemeltetőként és minden jegyzőkönyvet alá is ír. Ez így normális, így szabályszerű. Amit Vágó úr leír, az tehát nem történhet meg. Mint minden ilyen járműparknál, az első széria átvételénél kisebb hibákról szóló listát rögzített a BKK és a BKV, melyek kijavítására kötelezte a CAF-ot, azonban ezek között a hatóság, a BKK és a BKV álláspontja szerint sem volt semmi olyan, ami miatt a villamosok ne állhattak volna üzembe. Az azóta eltelt 5 év is bizonyította, hogy jó döntés volt a villamosok beszerzése és forgalomba állítása.