Ez történt a Budavári Palotanegyed ikonikus épületével, a Lovardával is, amely háborús sérülései ellenére megmenthető lett volna, 1950-ben mégis a földdel tették egyenlővé. Az 1902-ben elkészült impozáns épület hatalmas, színes üvegablakai szintén Róth Miksa műhelyéből kerültek ki. A Nemzeti Hauszmann Program keretében az eredeti tervek szerint újjászületett Lovarda esetében az archív fotók mellett ma már saját szemünkkel is megcsodálhatjuk, hogy milyen ékei voltak Róth Miksa alkotásai a századforduló építészeti remekeinek.
Róth Miksa külföldön is keresett művész lett: alkotásai megtalálhatók Hollandiában a hágai királynői palotában, és Mexikóban a Nemzeti Színház üvegmozaikjai is az ő munkáját dicsérik. Az sem véletlen, hogy 1902-ben a torinói, két évvel később pedig a St. Louis-ban rendezett világkiállításon is aranyérmet kapott a mozaikjaira. Szenvedélye volt a munka és a tanítás, és
mindent megtett azért, hogy az üvegfestészetet több száz év után ismét az elismert művészeti ágak közé sorolják.
„Nagy örömmel tölt el, hogy a közönséges kézművességig süllyedő üvegfestészet felemelkedik arra a színvonalra, amely megilleti” – mondta ezzel kapcsolatban Róth Miksa, aki egy törökbálinti cementgyáros lányát, Walla Jozefát vette el feleségül és három gyermekük született.