A változáshoz leginkább bátorság kell

2020. szeptember 19. 12:24

Karácsony Gergely
Facebook
Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton. 

„A változáshoz leginkább bátorság kell. Nem csak ahhoz, hogy legyűrjük a megszokottat, hanem ahhoz is, hogy képesek maradjunk meghallani a kritikát, a jogos felvetéseket megkülönböztessük a politikai hecctől, és ennek alapján ne legyünk restek korrigálni. Ezt tesszük a Nagykörúton is. Évtizedes tabut döntöttünk le, amikor helyet teremtettünk a kerékpáros közlekedésnek a budapesti Nagykörúton. 

Az elmúlt hetekben a Fidesz-Mi Hazánk tengelyen én voltam az autósüldöző. Amikor az ideiglenes megoldásokon változtattunk, azok a kritikák erősödtek fel, hogy az autósok érdekeit soroljuk a bringások elé. Természetesen egyik sem fedi a valóságot. Mert én továbbra sem vagyok hajlandó autós-biciklis-gyalogos-tömegközlekedő küzdelemnek tekinteni a városi közlekedést. Én olyan élhető városban hiszek, ahol a dolgozni, ügyet intézni igyekvő, szórakozni, pihenni vágyó budapestiek több lehetőség közül is választhatnak, hogy elérjék céljukat. A zöldebb, tisztább és élhető Budapesten már nem képzelhető el a Nagykörút anélkül, hogy azon a védett kerékpárosforgalom helyet ne kapjon. 

A Nagykörút közlekedéséről sok egyeztetés nyomán, közel 50 ezer véleménynyilvánító budapesti álláspontját figyelembe véve döntöttünk. Szeptemberben folyamatosan zajlanak az átalakítások annak érdekében, hogy ahol a forgalmi adatok indokolják, ott visszaépüljön a közúti kapacitás, de maradjon tér a kerékpáros és a gyalogos közlekedésre. Az eddigi lépéseket a számok igazolják: a komolyabb torlódások javát a csomópontok és a Blaha Lujza tértől délre eső szakasz közúti kiszélesítése megszüntette. A Nagykörutat adottságai miatt precíz mérnöki tervezést igényel, hogy a különböző közlekedési formákat választók elférjenek egymás mellett. A jó kompromisszum ott jelent nagyobb kihívást, ahol villamosmegállók vannak az útpályán. Így a mintegy 6500 méteres nagykörúti biciklisáv mindössze 5 százalékán, 350 méteren kénytelenek vagyunk felvezetni a kerékpárutat a járdára. Tudom, hogy ez nem ideális, ugyanakkor nem is egyedi a városban. Igényli a gyalogosok és az örvendetesen növekvő számú bringás együttműködését. Ennek kapcsán hallom a kritikát, ami néhány – még el sem készült – szakaszra vonatkozik: a Budapest Közút folytatja az átalakításokat terv szerint. A sáv láthatósága és védettsége egyaránt javulni fog a kerékpárosok és a gyalogosok érdekében. Hamarosan pedig elkezdődik a teljes Nagykörút jövőjéről szóló még szélesebb körű társadalmi párbeszéd annak érdekében, hogy a Nagykörút újra élhető és élettel teli része legyen a városnak, Pest új főutcája.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 145 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Halál Geri, a vakmerő!

"A változáshoz leginkább bátorság kell"

Hát nem. Leginkább szakértelem kell.
Nem kéne vezetőknek vezetéstudományi ismeretekkel rendelkeznie?

Ez ballib tendencia egyes ballib közvéleménykutatónál.
Anno Botka is népszerűbb volt szerintük.

Háromszázan már megkapták.
Nem mondta, milyen időintervallumban ígér. Lehet, hogy a ciklusára gondolt.

Karácsony olyan bátor, mint a lókupec lova.
Jön egy vevő, megnézi a lovat, megsétáltatja, erre a ló nekimegy a falnak! Azt mondja a vevő:
Dehát ez a ló vak!!!!
Erre a Roma: Nem vak az csak bátor!

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés