„Amikor azt megemlíted huszonkilenc évesen, hogy befektető vagy, azt mondják az emberek, hogy de nagyképű ez a gyerek. Viszont másként nem tudod megnevezni, mint hogy valahol pénzt keresel, amelyet egy másik helyre beteszel. Bizonyos értelemben mindenki befektető. Ezért nem szeretek már erről beszélni, inkább azt mondom, ha kérdezik, hogy a digitális világ rejtelmeivel foglalkozom. Nekem bőven elég, ha ennyit tudnak” – jelenti ki titokzatosan.
Állítja: a legnagyobb öngól, ha spórolunk az igazi szaktudáson. „Nyilván olcsóbb, ha megbízzuk a sógor öccsét, hogy csinálja a Facebook-hirdetéseket, de ebből általában az következik, hogy a pénz elfolyik, bevétel nem keletkezik, és jön a csalódás a közösségi médiában, nem használjuk tovább, pedig aranybánya is lehet az a felület.” Hozzáteszi: manapság a jól képzett, gyakorlatias szakember a sikeres vállalkozás kulcsa, akár jó tanácsadóként, aki azt is elmondja, mit ne tegyen a cégvezető. „Legyen önkritikánk! Huszonnégy éves koromban olyan ötleteim is voltak, amilyenekbe simán belevágtam volna, ha nem szólnak rám időben. Ezért kell a szeniortudás és -tapasztalat” – hívja fel a figyelmet a generációk közötti kommunikáció fontosságára.
A digitális turizmus evangélistája tavasz óta nem posztol az Instagramon. Mikor erről kérdezzük, azt mondja, nem érdekli a magamutogatás, ezért nem fogja már kiposztolni, hol mit eszik, merre nyaral, mert ezzel csak a kritikusok támadásait tüzelné. „Nyugati kultúrában lettem férfi és felnőtt ember, ott ezekkel nem foglalkozik senki. Nem érdekli a szomszédot, a haverodat, senkit, hogy milyen autód van. Itt érdekli” – jelenti ki, hozzáfűzve: inkább az üzleti kapcsolatait építi. „Nem akarok beállni a farkasfalkába, inkább vezetni akarom. Vagy gyerekeket tanítok majd, vagy techcéget építek. Vagy mindkettő. Természetesen családapaként” – képzeli el magát a jövőben.
Rasztovits Dávidnak az is fontos, hogy ne legyen hiányérzete idősebb korában. „Az érdekel, hogy mi a válasz ma a holnap problémáira. Nem azon kell gondolkodni, mi van most” – fogalmazza meg a küldetését. E szellemben kívánja támogatni a hazai és régiós turizmust a holnap kihívásaival kapcsolatban, hogy néhány évtized múlva elmondhassa: a megállíthatatlanul zajló változásnak ő volt az egyik 21. századi vezéralakja.
A Digitális Turizmus Zrt. a turisztikai cégek digitális átalakulását segíti a marketingtől a digitális pénzügyi megoldásokon át az elemzésekig, a piackutatásig. A cég akár az ügyfél teljes internetes kommunikációját kézbe veszi és szervezi a közösségi médiától a honlap fejlesztéséig. Szállodai recepciós robotot is biztosít hoteleknek, vagy éppen digitális kijelzőként is alkalmazható okostükröket.