Sikeres újrahangolás

2020. június 25.
Minden válság új lehetőség, a Corvin téri Stageshop gitárbolt esete ezt kiválóan bizonyítja. Az üzlet tulajdonosa, Galambos Ernő jól érzett rá egy évvel ezelőtt, hogy meg kell újítania a cégét – ennek köszönheti, hogy a koronavírus-járvány alatt megháromszorozta internetes forgalmát.

Oláh Dániel interjúja a Mandiner hetilapban.

Több mint tizenöt évvel ezelőtt kezdték el a vállalkozást, tizennyolc négyzetméteren tíz gitárral. Először a Mária téren belül költöztek, majd hét éve saját erőből eljutottak a mostani üzlethelyiségig. Galambos Ernő olyan szaküzletet szeretett volna felépíteni, amely a legmagasabb színvonalat képviseli nemcsak a termékek, hanem a szolgáltatások tekintetében is. A minőségi választék kialakításával három év alatt elérte, hogy az egyik legjobb szaküzlet lett az övé – akkoriban hiánycikk volt a jó minőségű akusztikus gitár Magyarországon, „nem nagyon foglalkozott ezzel senki”. Bár nem céghálózatról van szó, hanem egyetlen, látszólag helyhez kötött boltról, a vállalkozás nem állt meg itthon, egyre több külföldi ügyfele lett.

Kis budai gitárbolt, élvonalbeli termékek

Az üzlet nem gyári tucattermékeket, hanem manufaktúrákban készülő hangszereket kínál. Olykor három-négy hónap is eltelik, mire megérkezik egy megrendelt hangszer, sőt legutóbb egy gitár elkészülési ideje két év volt. „Különleges, egyedi darabok, és aki a gitártémában ezeket keresi, megtalál minket – emeli ki a vállalkozásvezető. – Világszerte léteznek hozzánk hasonló szaküzletek, nagyobbak is, régebbiek is. E hangszereknek a hazája és a piaca mégiscsak az Egyesült Államok, ott vannak ötven-hatvan éve üzemelő boltok, ráadásul a legnevesebb gitárgyártók is amerikaiak.”

„El kell felejteni a pánikgombot, és inkább a lehetőségeket kell látni egy ilyen helyzetben”

A magyar zenében és népzenében eredetileg nem is nagyon találunk gitárt. „Nem vagyunk gitáros nemzet. Ez újkori hangszer, és a könnyűzenével jött be a magyar zenei kultúrába a hatvanas-hetvenes években. Amerikában a legnevesebb és legrégebbi akusztikusgitár-gyártó, a Martin 1833-as, a jól ismert Gibson 1902-es alapítású. Ott más kultúrája van ennek. De nem kell ennyire messzire mennünk – az általunk kínált gitárok egy részét Csehországban gyártják, egy világhírű manufaktúrában. Nemzetközileg elismert magyar gitárgyártó talán csak egy van, a Fibenare nevű családi cég, amely tényleg magas szintre húzta fel magát.”

Galambos Ernő vállalkozásának versenytársai nem itthon, hanem Londonban, Párizsban, Hollandiában, Németországban, az Egyesült Államokban és Szingapúrban működnek.

Fotó: Szalai Ádám

A cégnek volt olyan görög ügyfele, aki azért repült Budapestre, mert alapos kutatás után arra jutott, hogy személyesen egy helyen, csak itt tudja kipróbálni az általa kiválasztott gyártók hangszereit. És sokan vannak külföldiek, akik a gitárok kipróbálása nélkül vásárolnak a Corvin téri boltból. Ezt Galambosék azzal érték el, hogy nemcsak terméket, hanem szolgáltatást is kínálnak. Segítenek a kiválasztásban, javítják a hangszert, alkatrészt szereznek be. A bolt évente körülbelül száz gitárt küld a világ legkülönbözőbb pontjaira úgy, hogy a vásárlók sosem jártak a helyszínen. Ez csak úgy lehetséges, hogy komoly támogatást kell adni minden egyes hangszer mellé. „A vevő tehát nem csupán hangszert kap, hanem támogatást, kiszolgálást és segítséget is egyben. A külföldi ügyfelek ki is kérik a szakmai véleményünket.”

Minden egyedi, szériaszámozott hangszert lefotóznak, és rengeteg videót gyártanak. A stúdiószobájukban professzionális körülmények között veszik fel, hogy szólnak az egyes gitárok, és a felvételeket publikálják az interneten. A vállalkozó hangsúlyozza, hogy a kínált termékek és szolgáltatások együtt igazán erősek, „önmagában egyik sem lenne annyira ütős, mint így”.

„Volt olyan, hogy egyik nap beesett ide a komplett Judas Priest”

Címlapkép: Szalai Ádám

Ez a cikk csak előfizetéssel rendelkező olvasóink számára elérhető. Ha van érvényes előfizetése, jelentkezzen be!

Bejelentkezés