Minihold keringhet a Föld körül

2020. február 27. 16:51
Lehetséges, hogy három éve van egy „mini-holdja” is a Földnek, amelyet csak most vettek a csillagászok – írja az Euronews.

A mintegy 1,9-3,5 méter átmérőjű égitestet Kacper Wierzchos és Teddy Pruyne, az arizonai Catalina Sky Survey kutatói figyeltétk meg február 15-én éjszaka a Tuscon közelében lévő Lemmon-hegy obszervatóriumának távcsövével. Az azóta tartó megfigyelésekkel a tudósok kiszámolták a pályáját és február 25-én a Kisbolygó Központ (MPC) bejelentette a 2020 CD3 jelű objektum felfeldezését, és megerősítette, hogy az ideiglenesen kering a Föld körül.

A 2020 CD3 tulajdonképpen az aszteroidák osztályának egy kicsiny tagja, amelynek pályája keresztezi a Föld pályáját. A csillagászok szerint felfedezése „nagy dolog”, mivel ez csupán a második aszteroida, amelyről közismert, hogy a Föld körül kering. A szintén a Catalina Sky Survey által felfedezett 2006 RH120 jelű volt az első,  amely 2006 szeptembere és 2007 júniusa keringett a Föld körül. Pályája alapján a csillagászok úgy vélik, hogy három éve állt Föld körüli pályára.

A Smithsonian Asztrofizikai Obszervatórium Kisbolyó Központja, amely a kisbolygókról, aszteroidákról gyűjt adatokat, közölte, hogy a „pályailleszkedés alapján ez az objektum csak ideglenesen kíséri a Földet”. A Föld új szomszédjának nincs stabil pályája bolygónk körül, és nem valószínű hogy sokáig fogja kísérni a bolygót. „Most, amikor beszélünk már távolodik a Föld-hold rendszertől, és valószínűleg áprilisban el is tűnik onnan” – mondta Grigori Fedorets, a belfasti Queen's Egyetem kutatója a New Scientist folyóiratnak.

(MTI / Euronews)

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Mondtam én, hogy ti komplett elmebetegek vagytok, mániákus Orbánfóbiások! Kapod is az x-et!

Már egy ideje én is szó nélkül nyomom az x-et, de ez még az elmebetegek között is kirívó volt...