Az életkor mint politikai választóvonal

2020. január 07. 12:02

Az iskolai tananyag kifejezetten azt célozza, hogy a gyermek eltávolodjon családja és közössége hagyományos értékeitől.

2020. január 07. 12:02
Frank Füredi
Látószög blog

„A kulturális attitűdök eltérései igen hathatós következményekkel járnak a nemzedékek közötti kapcsolatokra nézve. A brit kulturális elit, amely hegemón befolyást gyakorol a fiatalokra, szüntelenül azt sugallja nekik, hogy az önző idősebbek kijátsszák őket. Minduntalan azzal traktálják a fiatalokat, hogy jövőjük alighanem sokkal bizonytalanabb és rosszabb lesz az előző generációk életénél. A felnőttek szüntelen becsmérlése olyan légkört teremtett, amelyben immár elfogadhatónak számít megvetéssel illetni az időseket.

Az idősekről azt a sztereotípiát sikerült kialakítani, hogy maradiak és tudatlanok. Azt a szerepet osztották rájuk, hogy szűklátókörű, bigott nemzedék ők, amely ósdi előítéletekhez ragaszkodik. Magatartásuk pozitív ellenpéldájaként szerepel viszont a fiatalok felvilágosult, kozmopolita és másokkal törődő világszemlélete. Ez a pozitív fiatalságkép bontakozik ki a Cultural Backlash (Kulturális ellencsapás) szerzőinek leírásából, akik váltig hangoztatják, hogy a felvilágosult és szociálliberális értékek egyre több követőre találnak a fiatalok között. E fiatalok pedig állítólag már ássák is az idősebbek csúnya, tekintélyelvű, idegengyűlölő politikájának sírját. Kommentátorok egész sora hisz a jelek szerint abban, hogy a fiatalok magatartása nagy horderejű lázadás az idősebb nemzedékek értékei ellen. Az ilyen tartalmú kommentárok gyakran azt állítják, hogy a fiatalok a közelmúltban politikailag egyre elkötelezettebbek, tudatosabbak, sőt, radikálisabbak lettek. Csakhogy a fiatalság választói magatartását nem annyira a radikalizmus jellemzi, mint inkább a politikai konformizmus. Politikai nézeteiket nagymértékben befolyásolták azok az értékek és attitűdök, amelyeket a domináns kulturális intézmények – a média, az iskola és az egyetemek – révén szívtak magukba. A mai szocializációs mintában a család szerepe másodlagossá, kiegészítő jellegűvé vált. Annak folytán pedig, hogy a szocializáció folyamata a családból az iskolák és az egyetemek felé tolódott el, a generációk közötti kapcsolatokban erősödött az elidegenedés.

Az iskolai tananyag kifejezetten azt célozza, hogy a gyermekek eltávolodjanak családjuk és közösségeik hagyományos értékeitől. Az iskolák gondosan rendőrködnek a növendékek attitűdjei felett, és arra biztatják őket, hogy a legfrissebb kozmopolita és terapeutikus divatot kövessék, például a sokszínűséget, a nemi fluiditást, az elfogadást, a fenntarthatóságot és a hagyományellenességet.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Csák Ányos
2020. január 08. 11:53
"In the 1970s, Furedi co-founded the Revolutionary Communist Party (RCP)." https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Furedi
olvaso9
2020. január 08. 11:12
Nagyon fontos írás, köszönet a szerzőnek. Minden olyan tevékenység, amelynek az a célja, hogy szembeállítsa a fiatalokat az öregekkel, aljas és megvetendő (feltehetően politikai indíttatású). Éppen a nemzedékek harmonikus együttélésére, egymásra épülésére és kölcsönös tiszteletére kellene törekedni,
olajfa1
2020. január 07. 16:01
Teljesen egyetértek a szerzővel! Talána hiba az egész "oktatáspolitikában" és a "foglalkoztatáspolitikában" van! Mondjuk... régen... voltak "kézművesek", és gazdálkodók... meg egyebek. Így a "tudás" apáról fiura (gyerekre) szállt… MÁR KISGYEREK KORTÓL! Megvolt a családban a "hierarchia! A CSALÁDBAN!... Na ez lett kidobva mint egy elhasznált pappírzsebkendő! Mert ma valahol valamilyen környezetben felnő egy gyerek... este lefekvéskor látja -jó esetben- a szüleit... aztána tanár mond erről a gyerekről valamit... akár igaz, akár nem... AZ AZ IGAZ, ÉS ÚGY IGAZ... mert eddig egyetlen egy tanár sem tévedett! soha semmiben!... Aztán ez a gyerek meg az egyetemre és mindent megtanul "tudományosan"... no onnantól a gyerek A VILÁG LEGOKOSABBJA! Mondjuk a gyerek megtanuk textilt szőni… és onnantól a kazánkovácsolástól a mikrósebészetig mindenhez ért! Mert ezt sulykolták bele az egyetemen! Innentől nem kell tisztelnie az "ostoba szülőket" akik mondjuk a szatócsboltjuk hasznából taníttatták az "okos gyereket"... Aztán ha a szövőgyár tönkre megy... mert a hasonlóképpen "kikupárt" vezetőség "szakértelmét" a világpiac nem ismeri el... akkor mindenki más a hibás... mert ugye Ők nem lehetnek hibásak… hiszen őnekik van arról bizonyítványuk hogy az egyetemen tanitotakat csak ők tudják... és aki ezt nem ismeri el... -mint pl a világpiac- az a hibás!... Kifordult a világ önmagából!
Hurka
2020. január 07. 15:57
Sajnos régóta ez megy: a megosztás, csak jelenleg globális keretekben. Hol van már a 10 parancsolat Tiszteld szüleidet.... a Tórából , Szeresd felebarátodat az Újszövetségből. A legprimitívebb oszd meg és uralkodj elve hat. Pár tanulságos videó: Ladakh tanulsága https://www.youtube.com/watch?v=Q2mTXlAqYdA&t=55s Emberi tudat manipulálása https://www.youtube.com/watch?v=xFLVMD99_88&t=185s
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!