Ezer méter fölött sokszor jutott eszembe Bodor Ádám, ezer méter alatt ritkábban.
Bár ha tényleg így lenne, akkor a mai Magyarországon egyáltalán nem jutna eszembe soha. Vagy csak a Kékesen, közvetlenül a csúcs környékén.
Szándékosan nem akartam itteni, közeli hangokkal dolgozni. A világ különböző pontjain rögzített, egymásra kevert hangfelvételekből egy meg nem történt erdei éjszakát próbáltam rekonstruálni. Egy nem létező erdőben tölti az éjszakát egy nem létező alak. Noha a Kolinda-erdő egy regény lapjain azért mégis csak létezik. A Kolinda-erdőben töltöttem egy éjszakát. Aki éjszakázott már erdőben egyedül, kilométerekre a legközelebbi élő embertől, az nagyon is jól tudja, hogy lényének mélyebb tartományai közel sem olyanok, mint ahogy azt korábban képzelte. Ami feltárul ilyenkor, az nem azért rémületes, mert az éjszakai erdőben tárul fel, hanem azért, mert minden jel szerint én magam hoztam az éjszakai erdőbe. Kimegy az ember a démonaival a rengetegbe, és ott aztán szabadon ereszti őket. Ez az éjszaka ott a Kolinda-erdőn persze közel sem csak az ott éjszakázó alak démonairól szól.
Egy ilyen éjszaka valójában nem elbeszélhető. Akkor már inkább elzenélhető.
Bodor írásai nagy hatással voltak rám boldogult ifjúságomban, főként néhány novellája és persze a Sinistra körzet. Milyen is egy hágó. Az erdész és vendége. Éjszaka a Tarnicán. Behavazott lábnyomok. A kivégzés.