Tarlós István bölcsebb, mint hinnénk

2016. február 1. 15:13

Haász János
Index
Tudja, látja, hogy az általa vezetett város tömegközlekedése az összeomlás szélén van, és tudja, hogy a túlélés egyetlen esélye, ha mielőbb minél több mindenkit arra szoktat rá, hogy oldja meg a munkába, iskolába, bárhová járását önerőből, ahogy tudja.

„Elképesztően népszerű játék a Facebookon, hogy mindenki posztoljon magáról öt darab legalább tizenöt évvel ezelőtti képet. Látszólag erre a nosztalgiázós vonatra szállt fel Tarlós István is azzal, hogy a főváros szétszedi a BKK-t, ami az elmúlt évek egyik legsikeresebb budapesti története volt. A főpolgármester szerint a főváros közlekedése »jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált«, amit nehéz másként értelmezni, mint hogy az autóslobbi ijesztően megerősödött a városházán (hacsak nem feltételezzük az omnibusz-, vagy ami még valószínűtlenebb, a biciklis lobbi pozíciószerzését). 

Szóval arccal a múltunk felé, úgy tűnhet Tarlós István szavaiból, jöjjenek ismét a boldog hetvenes évek, lehetőleg annak is az első fele, amikor még nem volt üzemanyagár-robbanás, és a magyar autósok boldogan, kényelmesen és főleg olcsón pöfékelhették tele a fővárost nehézfémes levegővel (Vitézy Dávid be is szólt, hogy hahó, nem 1974 van, bár érthető lenne, ha az akkor 26 éves Tarlós szeretné magát ismét fiatalnak érezni, és felidézni azokat az időket; tudjuk, régen minden jobb volt, még a nosztalgia is). Csakhogy ha jobban belegondolunk, ez az intézkedés messze nem annyira retrosprektív, mint elsőre tűnik, sőt, a lehető leginkább jövőbe mutató lépésként fogható fel. (...)

Az öt évvel ezelőtti fotót posztoló Facebook-játékra már meg is született a Vissza a jövőbe dokijával a mém: tegyünk ki magunkról egy öt évvel későbbi képet. Úgy tűnik, hogy Tarlós Istvánnak már megvan ez a képe a 2021-es, na jó, lehet, hogy 2024-es Budapestről, vagyis ő ma a főváros legnagyobb és legelőrelátóbb stratégája. Tudja, látja, hogy az általa vezetett város tömegközlekedése az összeomlás szélén van, és tudja, hogy a túlélés egyetlen esélye, ha mielőbb minél több mindenkit arra szoktat rá, hogy oldja meg a munkába, iskolába, bárhová járását önerőből, ahogy tudja. És oké, persze, igazán komoly városvezetőként lehetne stratégiája a tömegközlekedés fenntarthatóvá tételére és problémáinak megoldására is, de igazán ne legyünk már telhetetlenek.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 27 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Elolvastam az INDEX-en ezt a hülyeséget. A Tarlós alatt indult el a 4-es metró, meg a budai fonódó villamos. Átmegy az egyes villamos Budára, délen is. Mostanában sokat járok tömegközlekedéssel, jól lehet közlekedni.

Nem tudom, hogy az INDEX miért indította ezt a támadást, csak sejtem. (A két hete még dicsért budai fonódót ma már fitymálják.)

Gondolom, hogy mostanában nem az INDEXES haveroknak van lap osztva, innen van a fitymálás. :-)

Valamit nem értek. Bp lakossága ötven vagy nyolcvan évvel ezelőtt csak valamivel volt kevesebb, mint most. De közlekedni lehetett. Mégsem járt mindenki szellemvasúton. Akkor talán a többség a munkahelye közelében lakott? Vagy kevesebben jártak be az 'agglomeráció'ból? Ha ez utóbbi a bökkenő, akkor úgy látszik az agglo tömegközlekedése nem tartott lépést a megváltozott helyzettel, pedig valaha csak gondoltak rá, és nem arra, hogy kinek a nyakába sózzák a gondját.

1930 - 1 millió, 2012: 1,7 millió (Nagy-Budapest!) [Wiki]

1,4 millió, mikor? Nem 1944. végén?

Egy néhány évtizedes bécsi vicc:
- Miért araszolnak a csúcsforgalomban autók között a szinte üres villamosok?
- Villamosjegyet nem lehet hitelre venni.

Egyébként nem kell a régi időket szépíteni, de talán megjegyezhetjük, hogy a bp-i tömegközlekedés (kivéve a földalattit) nem olyan, mint lehetne vagy lennie kellene.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés