Ráadásul épp egy szélesebb közönségnek készülő, komolyabb alkotás lehetne az, amely alkalmas lenne a finanszírozási formák újragondolására. Ugyanis rendben van, hogy valaki a saját pénzén kiadja élete álmát, de a könyvkiadókat általában nem érdeklik a hazai kiadványok, jobb esetben az MKSZ-szel együttműködve kiírnak egy pályázatot. Ehhez képest ezzel az imaginárius csodaképregénnyel vállalatokat lehetne arra sarkallni, hogy beszálljanak akár rendszeresebb kiadásba is. Állami finanszírozásra pedig jelenleg esély sincs, holott külföldön van rá példa, elég csak a Rembrandtra gondolni.
Budai Dénes kifejtette, a Café Postnuclear az első olyan magyar képregény, amelynek nagyjából sikerült mindezt elérnie. A kiadását a Totalcar finanszírozta, a készítés során pedig tudatosan odafigyeltek arra, hogy a posztapokaliptikus, Mad Max-jellegű sztoriban szerepeljenek bőven olyan elemek, amik elegendőek ahhoz, hogy olyan is felkapja rá a fejét, aki épp csak belelapoz. Míg egy akármilyen sematikus autó nem elegendő erre, egy Trabant tökéletesen alkalmas rá, hogy áttörje az ingerküszöböt, így hát Trabantot rajzoltak. Ennek ellenére természetesen nincs tökéletes recept egy olyan képregény megalkotásához, ami akkora sikert ér el, hogy minden háztartásban lesz belőle egy példány. Ha pedig sikerül ilyet alkotni, az sem garancia rá, hogy utána a magyar képregény helyzete bármennyit is javulna ettől.
A képregényalkotás másik hátulütője, hogy rengeteg tehetséges ember van, aki érdeklődik a téma után, de mire kinőnének az amatőr szintről, addigra már inkább olyan munkákat vállalnak, amivel pénzt is tudnak keresni és jobb esetben csak hobbi marad a képregényből. Mindehhez az társul, hogy nem párosul oktatással, hiába tehetséges egy író vagy egy rajzoló, autodidakta módon kell rájönnie, hogy is néz ki maga a képregény. Ráadásul a fogyasztási oldalon sincs edukáció, többen csak végigrohannak a szövegen és nem veszik észre, hogy alapvetően olyan vizuális médiummal van dolguk, amely szerkesztési módszereiben sokkal inkább a filmművészetre hasonlít, mint az irodalomra.
Számolatlanul jelenik meg a gyenge képregény
A kritikai oldal szerint súlyos probléma az is, hogy számolatlanul jelenhetnek meg magánkiadásban olyan darabok, amelyek arra sem méltóak, hogy „segget töröljünk velük”. Emiatt pedig az ember úgy érzi: előbb választ bármi mást, mint magyar képregényt. Vagyis az, hogy mindenki, akinek van egy kevés pénzmagja, kiadja a saját kis szemetét, azt eredményezi, hogy nem jut el a célközönséghez az a néhány kimondottan jó darab, ami pedig megérdemelné a figyelmet. Tehát összességében a magyar képregény respektje csökken azáltal, hogy ezek megjelenhetnek, így fényévekkel több a káruk, mint a hasznuk. (Bayer Antal szerint nincs ezzel gond, hiszen legalább cenzúra nincs, mint annak idején.)