Korábban óriási előnyöket mért a Tiszának, de már hónapok óta hallgat az egyik legbefolyásosabb közvélemény-kutató – ez lehet az oka

2025. november 24. 13:23

Érdekes, ahogy közeledik az országgyűlési választás, a Medián egyre kevésbé dobálózik a számokkal. A Republikon viszont nemrég bátran előhozakodott egy furcsa kutatással. Meg is égették vele magukat.

2025. november 24. 13:23
null

„A Medián közel három hónapja tartó hallgatása üvöltőbb, mint valaha. Azt kétlem, hogy ne lett volna mintavételük. A probléma inkább az lehet, amit a számok mutatnak” – írta a Facebook-oldalán a Magyar Társadalomkutató kutatási igazgatója.

Talabér Krisztián ezzel arra utalt, hogy a Medián nem szívesen hozná nyilvánosságra a méréseit, mert azzal ártana a Tisza Pártnak.

Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:

Ennél erősebb forrásból még nem hallottuk: lebuktatták Török Gábort, ezért a pozícióért küzd (Videó)

Ennél erősebb forrásból még nem hallottuk: lebuktatták Török Gábort, ezért a pozícióért küzd (Videó)
Tovább a cikkhezchevron

Magyar Péter alakulatának ugyanis az egyik legnagyobb felhajtóereje a politikai piacon – valódi pártprogram és kivehető ideológiai vonások híján – eddig az volt, hogy egyedül nekik van esélyük legyőzni a Fidesz-KDNP-t. Ezt a felhajtóerőt a Tisza Pártnak rendre hihetetlen előnyöket megítélő baloldali közvélemény-kutatók mesterségesen gerjesztik már egy ideje.

Közvélemény-kutatás helyett közvéleményformáló-kutatás

Ahogy arról korábban írtunk, már jó ideje létezhet egy úgynevezett manipulációs kerekasztal, amely olyan baloldali közvélemény-kutatókból áll, mint a 21 Kutatóközpont, a Medián, a Publicus, a Republikon Intézet, a Závecz Research és az Idea Intézet is.

Ezt is ajánljuk a témában

A Magyar Nemzet korábban azt írta, ezek a cégek, hasonlóan a 2022-es választásokat megelőző időszakhoz, ismét összehangoltan, koordinálva dolgoznak.

Lényegében ennek a politikai menetrenden alapuló ütemezett összjátéknak tudható be, hogy a szóban forgó intézetek egymáshoz igazított „méréseikkel” a Tisza Párt vezetését mutatják ki.

A cikk szerint Róna maga is arról beszélt hogy a 2022-es választások előtt létezett egy kutatói tanács nevű fórum, amit az ellenzéki kampányközpont hozott létre.

„A központi kampánycsapat hívott közvélemény-kutatókat, hogy átbeszéljék a helyzetet” – idézte fel Róna, aki maga is részt vett az egyeztetéseken. Elmondta azt is, hogy nem voltak megfelelő minőségűek azok a kutatások, amelyek szoros versenyt mutattak a Fidesz és a baloldal között. A Magyar Nemzet állítása alapján

Hann Endre, a Medián vezetője szintén beszélt a közvélemény-manipulációról és a hamis felmérésekről. Elmondta, hogy voltak olyan kutatások, amelyek kimondottan a közvélemény befolyásolására készültek.

Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója találóan úgy fogalmazott: Róna Dániel a közvélemény-kutatás helyett bevezette a közvéleményformáló-kutatás fogalmát.

Hibás mintavételre alapozva mérhetett nagy előnyöket a Tiszának a Republikon

Nemrégiben rettentő furcsa mérési eredményekkel jött elő a liberális Horn Gábor vezette Republikon, amely komolyan megkérdőjelezi kutatásaik megbízhatóságát. Az intézet megmérte, hogy „Magyar Péterről kétszer annyi válaszadónak van pozitív véleménye, mint a miniszterelnökről”.

Csakhogy a kutatásnak olyan eredményei is születtek, mint hogy 

  • Orbán Viktort jobban kedvelik a fiatalok, mint az idősek,
  • Magyar Pétert jobban szeretik a 60 évnél idősebbek, mint a 40-59, vagy a legfiatalabb, 18-39 közötti korosztály,
  • a vidék jobban kedveli Magyar Pétert, mint Budapest,
  • vagy hogy minden nyolcadik fideszes kedveli Magyar Pétert.

Ha belegondol... ezek az állítások igazak lehetnek? Ha válasza szerint nem, akkor bizonyára az adatminőséggel lehet valami baj, talán a mintavétel nem sikerült túl jól. Ebből egyébként pártpreferenciát is ki szoktak mutatni…”

jegyezte meg a Repulikon kutatásával kapcsolatban Talabér Krisztián, amivel arra utalt, hogy 

a balliberális Republikon megkérdőjelezhető minőségű mintavételre alapozva mérhet rendre óriási előnyt a Tisza Pártnak.

Ezt is ajánljuk a témában

Posztja alatti hozzászólásában a Magyar Társadalomkutató kutatási igazgatója azt is felidézte:

2021. novemberében a Republikon kutatása azt állította, hogy Orbán Viktor népszerűsége 43 százalék, Márki-Zay Péteré 55 százalék. A többi már történelem. Ebből lett fél évvel később az 54 százalékos Fidesz-győzelem, 36 százalékos ellenzéki eredmény mellett.”

Nyitókép: ATTILA KISBENEDEK / AFP
 

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
satrafa-2
2025. november 24. 14:21
Az 54-36-os arány 2026-ban is jó lesz. :)
Válasz erre
0
0
evass816
2025. november 24. 14:15
Aki 2022-ben bírt választójoggal, és még szellemileg azóta sincs leépülőben, az pontosan emlékszik rá, hogyan mennek ezek a dolgok. Ha mégsem, olvasson bele a korabeli újságokba választás előttről és utánról. Ha ezek valóban közvéleménykutatók lennének, már régen lehúzhatták volna a rolót. Épeszű ember szar munkáért nem fizet. Ha mégis, másodszor már nem. Ergo: ezek nem kutatják, hanem befolyásolni akarják a közvéleményt.
Válasz erre
1
0
nempolitizalok-0
2025. november 24. 14:08 Szerkesztve
Most is óriási előnyöket mér, de már a múltkorit sem nagyon hitte el Poloska. Ugyanis ő azt látja mennyien jelennek meg. Azt is látja, hogy egyre több az utaztatott/önként utazó réteg.
Válasz erre
3
0
hernadvolgyi-2
2025. november 24. 14:04
Közvélemény-kutató, ez is egy órabéres szakma, ha teljesítményre fizetnének, kevesebben lennének.
Válasz erre
2
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!