„Különben kicsúszunk az időből” – Gerendai Károly nagy fába vágta a fejszéjét, gőzerővel dolgozik a Sziget Fesztivál megmentésén

2025. október 14. 18:49

Az egykori alapító úgy fogalmazott: a fesztivál az édes gyermeke, és mindent meg kell tennie azért, hogy megmentse.

2025. október 14. 18:49
null

Nem így tervezte, de az élet úgy hozta, hogy ismét szerepet vállal a Sziget Fesztivál jövőjében – mondta az Indexnek Gerendai Károly, a fesztivál alapítója. A rendezvény komoly anyagi gondokkal küzd, így Gerendai feladata most kettős: megteremteni a finanszírozási hátteret, és új víziót adni a Szigetnek, hogy hosszú távon is fenntartható maradjon.

Versenyfutás az idővel

Az Index szerint a helyzet sürgető: ha néhány héten belül nem kezdik el a jegyértékesítést és nem kötik le a fellépőket, a 2025-ös fesztivál megrendezése is veszélybe kerülhet. 

Most néhány hetünk van maximum, különben kicsúszunk az időből”

– fogalmazott Gerendai a portálnak.

Nyolc év kihagyás után térne vissza a fesztiválszervezés világába, miután 2017-ben kiszállt a cégből. Akkor úgy érezte, már nem ismeri eléggé a fiatal generáció ízlését és gondolkodását. Most viszont újra beleássa magát az iparágba, trendeket kutat, szakemberekkel konzultál, és felméri, mi működhet ma a zenei fesztiválok világában.

Újratervezés és tanulás

Gerendai szerint a kihívás abban áll, hogy megértsék a piac jelenlegi helyzetét, a globális trendeket és a hazai közönség igényeit. Azt is mérlegelni kell, hogy mennyit érdemes megőrizni a Sziget régi értékeiből, és mennyire kell teljesen új történetet, új irányt adni a rendezvénynek.

Most egyszerre kell stabil hátteret teremteni, és új pályára állítani a fesztivált. Ez komoly szakmai kihívás, de inspirál is” 

– mondta Gerendai az Indexnek, hozzátéve, hogy a korábbi szigetes csapatra támaszkodna, ugyanakkor új szakmai partnereket is keres az ötleteléshez.

Magyar befektetők és új vízió

A portál cikke szerint a háttérben már tárgyalások folynak arról, hogy Gerendai magyar befektetőkkel közösen vehesse át a fesztivál irányítását. Gerendai szerint a Sziget megmentése nemcsak szakmai, hanem nemzeti érdek is, hiszen a rendezvény jelentős idegenforgalmi és gazdasági hasznot hoz Budapestnek és az országnak.

A Sziget Zrt. pénzügyi helyzete az utóbbi években drámaian romlott:

2023-ban 1,8 milliárd forint, 2024-ben már 3,9 milliárd forint veszteséget termelt, és a 2025-ös évben is több milliárdos mínusz várható.

A vállalat tulajdonosa, a luxemburgi Superstruct Entertainment, tavaly az amerikai KKR tőkealaphoz került. Az elmúlt években több nagy fesztivált is megszüntettek: 

2023-ban a VOLT, 2024-ben a Balaton Sound tűnt el a portfólióból, így mára a Sziget, a Gourmet Fesztivál és a Gyerek Sziget maradt.

„A Sziget az édes gyermekem”

Az Indexnek Gerendai elárulta: érzelmileg is kötődik a fesztiválhoz, amelyet 1993-ban indított útjára, és 25 év után hagyott el. Most azonban ismét felelősséget érez iránta: 

A Sziget az édes gyermekem, mindent meg kell tennem, hogy megmentsem. Ez a főváros és az ország érdeke is” 

– mondta.

Gerendai szerint talán éppen az jelenti az előnyt, hogy kívülről tér vissza: így frissebben láthatja a hibákat és a lehetőségeket. Az elkövetkező hetekben kiderül, sikerül-e összerakni a szükséges finanszírozást és új jövőképet adni Európa egyik legismertebb zenei fesztiváljának.

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MZperXXL
2025. október 15. 14:09
Azért érdekes, hogy a magyar (? Kelet-európai?) környezetbe a nyugatiaknak (sőt, talán a nem-magyaroknak) rendre beletörik a bicskája; aztán visszajön az alapító és újra virágzik minden.
Válasz erre
0
0
irondome
2025. október 15. 10:48
Semmi szükség a "szigetnek" nevezett szennyre, a köztéri perverzitás hazai hídfőállására.
Válasz erre
0
0
Dorset Naga
2025. október 15. 00:15
Már örültem, hogy nem kell majd élveznem egy hétig ezt a szart. De úgy fest, hogy Gerendai megmenti.
Válasz erre
2
0
polárüveg
2025. október 14. 22:17
Gerendainak és csapatának elévülhetetlen érdemei vannak a Sziget brand felépítésében. Azonban évekig volt az a történet, hogy a Sziget veszteséges volt, de hogy úgy mondjam Gerendainak egyre nagyobb, drágább autója lett. De a Fesztivál az tényleg jó volt, és rengeteg turistát és nagyon jó Magyarország reklámot hozott. Ráadásul a fesztiválozók kitolva a tartózkodásukat más turisztikai eseményekre is rárepültek. Tehát inkább járjon Gerendai nagyon nagy autóval, de sikerüljön neki fenntartania ezt az attrakciót.
Válasz erre
2
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!