Nagy bejelentést tett Orbán Viktor: A következő 15 évben létrejön a Békéscsaba-Debrecen-Nagyszalonta gazdasági térség

2025. szeptember 23. 13:31

„Öt órával rövidül majd le a Kárpátok lábáig tartó út – jól jön ez majd” – jegyezte meg a kormányfő.

2025. szeptember 23. 13:31
null

Rövid beszédet tartott Orbán Viktor a Lőkösháza-Békéscsaba vasútvonal átadóján. Mint ismert: nagyon komoly fejlesztés adta a miniszterelnök Békés vármegyei látogatásnak apropóját, ugyanis átadásra került az a több éven át, több tízmilliárd forintból megvalósuló Békéscsaba-Lőkösháza közötti vasúti fejlesztés, amely óriási jelentőségű Békés vármegye életében. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően a vasútvonal kétvágányúsított és villamosított lesz, a tengelyterhelés 225 kN-ra nő, a megengedett maximális sebesség pedig 100 km/h-ról 160 km/h-re emelkedik.

A miniszterelnök beszéde elején úgy fogalmazott: azt a sorsot szánták Magyarországnak 105 évvel ezelőtt, „hogy legyünk így befagyva”. Ugyanis Trianon után leválasztották Magyarországot, benne Békés vármegyét a Kárpátokig tartó gazdasági térségről, 

és ezzel levágták arról a vérkeringésről, ami élettel töltötte meg az itteni világot”.

„Mi, a Fidesz-KDNP vagyunk az egyetlen politikai közösség Magyarországon, amelynek van Alföld-programja” – szögezte le a miniszterelnök.

Orbán Viktor arról is beszélt, hogy idén elkészül a teljes M44-es autópálya, ami összeköti Békés vármegyét a magyar autópályákkal. Valamint tervezés alatt van az M47-es Békéscsaba-Debrecen autóút, és az M4-es is épül.

Valamint itt van ez a most elkészült (Békéscsaba-Lőkösháza) vasúti pályaszakasz, 30 kilométer, és épül a következő szakasz: Szeged-Kiskunfélegyháza” – fogalmazott, hozzátéve, hogy úgy tudják: odaát, a román oldalon is építik a Brassóig tartó szakaszt. 

Ha mindenki elkészül azzal, amit vállalt, akkor öt órával rövidül majd le a Budapesttől Brassóig – vagyis a Kárpátok lábáig tartó út. Jól jön ez majd...” 

– jegyezte meg a kormányfő.

Orbán Viktor ezután arról is beszélt, hogy az Alföld-program másik fejezete a munkahelyekről szól. A múlt héten jelentette be Szijjártó Péter, hogy egy 280 milliárd forintos beruházás érkezik Békéscsabára. Ez 2500 munkahelyet hoz majd létre – és 49 milliárd forinttal támogatja a magyar kormány.

A miniszterelnök felsorolta: Gyulán az Airbus gyára működik, Kecskeméten a Mercedes, Debrecenben a BMW, Szegeden pedig a BYD. Összesen tehát 50 ezer új munkahelyet hoz így létre a kormány a térségben. 

Ha jól végezzük a munkánkat, akkor a következő 15 évben létrejön a Békéscsaba-Debrecen-Nagyszalonta gazdasági térség

 – húzta alá. Zárásul elmondta: azt szeretné, hogy Békés vármegye békés maradhasson a jövőben.

Érdekesség:

Békés vármegyében (a határmenti települések valamelyikén) legutóbb 2013-ban volt miniszterelnöki látogatás, amikor Orbán Viktor Gyulára érkezett. Előtte – regnáló miniszterelnökként – még Medgyessy Péter látogatott el Battonyára, 2002-ben.

Nyitókép: Lázár János Facebook-oldala

 

Összesen 35 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2025. szeptember 24. 05:19 Szerkesztve
balatontihany-25 2025. szeptember 23. 16:36 Mikor jártál te Békés (nem békás) megyében? Sztem soha. Nézz már rá a térképre! Autópálya a faszom. Egy sávos, töredezett utak. Nem 100 km-en, mindenhol! Majd mindjárt sajnállak a 100 km-eddel.
Válasz erre
0
0
balatontihany-25
2025. szeptember 23. 16:51
Bocsánat, a 16:36-kori kommentem helyesírási ellenőrzés nélkül, véletlenül ment át, tévedésből "nyomódott" meg idő előtt a küldés... (Nem írok ilyen borzalmas helyesírással és ennyi elgépeléssel. Siettem, így hát ügyetlenkedtem is egyet...)
Válasz erre
0
0
balatontihany-25
2025. szeptember 23. 16:46
Délalföld, Románia - az igen! Az Alföldön is már minden kisváros, sőt falu mellett autóút halad el, bezzeg a Dunántúl közepén a 8-as főút Mongóliát idézi. (Bocsánat mongolok, mert az is lehet, hogy jobb útjaitok vannak.) Az elképesztő forgalmat bonyolító 8-as főút autópályává fejlesztését 35 éve ígéri minden kormány. És nem történik semmi... Noha a Győr-Bécs felé vezető M1-es után a 8-as a legforgalmasabb útja az országnak - Graz felé, de Bécs irányába is, sőt "olaszba" is mindenki a nyolcason megy , illetve annyi mégis történt három évtized alatt, hogy ha nem is autópálya, de autóút épült Székesfehérvár-Veszprém és Herend között, aztán slussz.. .Ajka, Körmend, Szentgotthárd felé és egészen a nyugati határig 100 kilométernyi "középkor"; töredezett beton, egysávos rémálom. 100 kilométer ígéret, 100 kilométernyi szégyen.
Válasz erre
0
0
balatontihany-25
2025. szeptember 23. 16:36
Békásmegye, románia - az igen! De a Dunátúl közepén a 8-as főűt az mehet a "lvesbe". Gyalázat, mai az ország egyik fő ütőerének elhanyagolásával zajlik már évtizedek óta. Az Alföldön már minden kisváros, sőt falu meleltt autópálya halad el, de az évtizedek ótav túlzsúfolt, már-már életveszélyes 8-as főúton - Petőfit idézve - "állni látszki az idő". Székesfehérvár-Veszprém-Herend között is csak autóút "megy", de aztán jön a "világvége", mert Ajka, Körment, Szentgotthár felé eh gésze a nyugati hartárig csak töreddezett, piocvsék állagú egysávos út 100 kilométeren át. Na, ez a szonyen és gyaláat. 100 kilométer iígéret (évtizedek óta), 100
Válasz erre
0
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!