Milliók nézték meg Orbán Viktor szerepléseit, de más haszna is volt, hogy a kormányfő megjelent a podcastek világában

2025. július 25. 09:46

Orbán Viktor podcast-körútjának fontos célja volt megerősíteni támogatói magabiztosságát és elvezetni az egyes ügyekben megnövekedett feszültséget – véli a Mandiner által megkérdezett kommunikációs szakember. Perlaky-Papp József arra is rámutatott, az ügyek higgadt átbeszélése is fontos szempont volt a zsigeri indulatok korbácsolásával szemben.

2025. július 25. 09:46
null
Vizvári Soma

Orbán Viktor 2025-ben podcast-körútra indult. Még tavasszal kezdte az Öt YouTube-csatornáján Hont Andrásnál, majd többek között Hont Andráshoz mint egykori fideszes politikusokhoz fűződő viszonyáról is beszélt Mandiner műsorában Lentulai Krisztián vendégeként.

De azóta megjelent a Patrióta csatornáján és interjút adott a Magyar Nemzet podcast műsorában Bayer Zsoltnak és Ambrózy Áronnak, legutóbb pedig Király Tamás vendége volt az Ultrahangon.

Mivel eddig nem volt jellemző a magyar miniszterelnökre, hogy podcast műsorokba jár, megkerestünk Perlaky-Papp József kommunikációs szakembert, a Budapesti Metropolitan Egyetem címzetes docensét, hogy megtudjuk, mi vitte rá Orbán Viktort, hogy változtasson ezen, valamint azt is megkérdeztük, hogyan értékeli a kormányfő szerepléseit.

„A miniszterelnököt a podcastekbe a politikai kommunikációs szükségszerűség vitte: ahol a választó ott a politikus. A YouTube felülete több szempontból is értékes a kormányzati politikusok számára. 

A második leglátogatottabb közösségi média felület és a legtöbb időt itt töltenek a felhasználók tartalomfogyasztással” 

– mutatott rá a szakértő.

Perlaky megjegyezte, „A YouTube csatornái váltják a televíziós csatornákat a digitális világban. Nem úgy fogyasztják a tartalmakat rajta, mint a Facebookon vagy a TikTokon. A YouTube tartalmaira időt szánnak, nem csak kitöltik az időt velük a fogyasztók, hanem sokszor »odaülnek« a tartalom elé”.

„A YouTube nézett közéleti podcast csatornáinak nézettsége a legtöbb televízióműsorét előzik, így ésszerű itt elmondani a választó számára összekészített gondolatokat. Mivel itt több időt tölt a választó, így több idő van részletesen áttekinteni a témákat” – véli a szakértő.

Perlaky Magyar Péter kommunikációjára utalva kifejtette: 

Amikor a politikai ellenfél az elégedetlenséget és a zsigeri indulatokat igyekszik felkorbácsolni, akkor azzal szemben van értelme kinyitni a témákat. 

Egyszerűen meg kell próbálni továbblökni a témákat a puszta háborgás és nyavalygás szintjéről. 

A témák értelmes áttekintése, a kontextus teremtés, a feladatok és megoldások rendszerének kibontása más megvilágításba helyezheti azokat az ügyeket, amelyeket a politikai ellenfél kikezd. 

Mégiscsak: a választó arról dönt jövő tavasszal, hogy az ország vezetésével, a nagy rendszerek menedzselésére kit bíz meg”.

A kommunikációs szakember felidézte, 

ennek sikeres próbája volt a Takács-Kulja vita.

A kormány számára legérzékenyebb és legnehezebb témában a felkészültség és a kompetencia kompenzálni tudta az érzelmeket célzó hibajegyzéket” 

– vélekedett.

„Mindemellett láthatjuk, hogy a kormányzópárt Lázár János országjárásával számba vette az összes témát, melyet a politikai ellenfél kinyitott és így a választó elé kerülhet. Ennek természetes következménye, hogy az első számú vezető is beleáll azokba és minden kérdésre válaszol” – fogalmazott.

Perlaky-Papp szerint feltételezhetjük, hogy 

Orbán Viktor podcast-körútjának fontos célja volt megerősíteni támogatói magabiztosságát és elvezetni az egyes ügyekben megnövekedett feszültséget.

A kommunikációs szakember szerint „a kormányfői válaszokat a Fidesz szervezete és elkötelezett választói mindig is iránymutatásnak tekintették, így ezek a válaszok megjelennek majd a képviselőjelöltek vagy éppen az ábécék tejespultja előtti közéleti beszélgetésekben, vitákban”.

Hozzátette: „Fontos, hogy iránymutatást kapjanak az érzékeny témákban a szervezet és az utca, sőt a digitális világ harcosai”, ahogy az is fontos, hogy elhiggyék, minden kérdésre lehet válaszolni, nincs mitől tartani.

Perlaky-Papp József rámutatott egy másik szempontra is Orbán Viktor podcast szerepéseivel kapcsolatban: „Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a tematizációs szándékot sem, hiszen ebben erős kihívó Magyar Péter. Mára nem csak a napot kell megnyerni a választói figyelemért folyó versenyben, hanem a napon belüli napszakot is. A podcastjárás alkalmas lehet arra is, hogy a többi digitális felület segítségével az egyre rövidülő hírciklus domináns témáját szolgáltathassa” – fejtette ki.

„A kormányfő a leghatásosabb módját választotta a válaszainak a terítésére. Nem véletlenül nem saját csatornát indított, hanem végigjárta a legnézettebb konzervatív YouTube-csatornákat” – húzta alá.

Ezzel kapcsolatban azt is megjegyezte, hogy a YouTube nagyon erőforrás igényes felület, hiszen rendszeresen érdekes, tartalmas anyaggal kell előállnia a készítőnek, ami egy politikusnak nagyon nehezen sikerülhet.

„Ez tanulsággal szolgálhat azon politikusok számára is akik úgy gondolják, hogy saját podcast csatornájukat sikerre vihetik. Egyre többen indítanak saját podcast csatornát, talán a nagy nézettségű műsorok hozzáférhetőségének korlátozottsága és a minél nagyobb kommunikációs aktivitás igénye állhat a hátterében” – fejtette ki.

Perlaky hozzáfűzte: „Maximum akkor látom értelmét ennek, ha azokból a beszélgetésekből sok Facebook és TikTok tartalmat készítenek, vagyis azzal a fókusszal készítik el a beszélgetéseket, hogy abból sok rövid, frappáns tartalom jöjjön ki. Minden más esetben pótcselekvésnek és felesleges erőforrás lekötésnek látom. Márpedig a kampányban minden erőforrására szüksége lesz a politikusoknak, azok hatékony felhasználása a siker feltétele”.

Orbán Viktor döntését a nézettségi számok is igazolják. A cikkünk elején említett szereplései együtt már kétmillió megtekintés fölött járnak.

Ezt is ajánljuk a témában

Orbán Viktor a Mandinernek: Aki nem tud emberi nyelven kommunikálni, ki fog pörögni a szakmából

Mint ismert, a magyar kormányfő nemrég a Hotel Lentulai című műsorunk vendége volt a Mandiner YouTube-csatornáján. 

Videónk azóta 619 ezer megtekintésnél jár.

Műsorunkban Orbán Viktor maga is beszélt a politikai kommunikáció változásairól. A műsorvezető, Lentulai Krisztián kérdésére – miszerint minden politikus képes-e világosan, emberi nyelven átadni a kormány üzeneteit – a miniszterelnök határozottan fogalmazott:

Akinek ez nem áll jól, az ki fog pörögni a szakmából.

A politikai kommunikáció megváltozott – „más skillek kellenek” –, és csak azok maradhatnak a frontvonalban, akik képesek szabatosan, világosan és közérthetően megfogalmazni a gondolataikat.

„Kiküldeni Lázárt tudjuk” – mondja –, „mert amit ő a Lázárinfón csinál, az nemzetközi szinten is páratlan.” Három órában nemcsak megválaszolja az ellenfél érveit, hanem „a végére mindent elmond, ami fontos – ez nagyon nagy bravúr”.

A miniszterelnök hangsúlyozta: sokak szerint van egy „varázsgömbje”, de ez tévedés – „én a végiggondolás embere vagyok”. Így volt ez a migráció ügyében is, ahol felesége, Lévai Anikó hívta fel elsőként a figyelmét arra, hogy „itt nagy baj lesz”. Azóta is napi 14-16 órákat dolgozik, és úgy véli: a politika természete a rögbihez hasonlít – „futás közben kell verekedni”.

Megtekintések cikkünk elkészültéig

Öt – 522 ezer

Patrióta – 121 ezer

Mandiner (Hotel Lentulai) – 609 ezer

Magyar Nemzet (Pikk) – 654 ezer

Ultrahang – 328 ezer

Orbán Viktorral készült interjúnkat a Hotel Lentulaiban itt tekintheti meg:

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2025. július 25. 11:36
Furcsa, hogy a 6-8 perces TV beszélgetések helyett 30 másodperces tiktok klippekre és akár órás beszélgetésekre lett igény. De az is tény, hogy időt kell adni egy beszélgetés során a bővebb gondolatoknak. Holnap Tusványos, ott újra irányba rakja az oldalt, Bütyök pedig előre őrjöng, hogy akkor majd nem vele foglalkozik az FOS.
ondiraitquenon-2
2025. július 25. 11:32
Ha tehetnék, elvennék a jutúbot, de legalább betiltanák, mert az nem 'szuverén' Meg a facebook-ot is. Csak az m1 'szuverén' meg a mandiner meg az oroszhirek.hu Az ideális média ilyen, orosz típusú volna, álellenzéki bohócokkal.
Ehetős Odó
2025. július 25. 10:54
Perlaky egy dologban téved: Picipöti nem erős kihívó. Picipöti egy ritka ostoba, aljas kis ripacs, önmagában senki. Ebből az egyébként észrevehetetlen senkiből a nemzetközi lipsi összefogás iszonyú mennyiségű pénz és bődületes szervezői munka árán - lásd Prés Manci influenszer-széderestjeit - csináltak “valakit”. És mindmáig nem szabad hagyni, hogy ez a nárcisztikus agyhalott sorvezető nélkül beszéljen vagy akciózzon, mert a legnagyobb baromságokat mondja és csinálja. Szerencsétlenről, ha majd jövő tavasszal letűnik a színről, el lehet majd mondani, hogy már akkor is egy senki volt, amikor volt még valaki.
Theorba
2025. július 25. 10:45
"Csimpánzok, sátán kiválasztottja" Na! Ez pont ide passzol. Orbánnál nagyobb szarkeverőt és tolvajt még nem produkált a magyar történelem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!