Az emberiség evolúciós ugrását Elon Musk építi

A milliárdos üzletember úgy tűnik, egy jól felépített terv szerint halad előre, amelynek végén az áll, hogy emberek költözhetnek a Marsra.

A digitális böjt végén készített mérési eredmények minden várakozást felülmúltak.
„Tíz százalékkal javultak a gyermekek kognitív funkciói, de jelentős mértékben nőtt az érzelmi intelligencia is, míg a depresszió, a szorongás mértéke csökkent” – sorolta a Magyar Nemzetnek Hal Melinda a Helló Teló digitális böjt kihívás eredményeit. A Mathias Corvinus Tanuláskutató Intézet vezető kutatója szerint a kutatás során rögzített adatok és az eredmények olyannyira jelentősek, hogy hamarosan publikálják majd a különféle szaklapokban.
A Szent István Intézet és a váci Egyházmegyei Katolikus Iskolák Főhatósága (EKIF) által szervezet nagyböjti okoseszközdetox célja az volt, hogy empirikus, vagyis tapasztalati alapon mutassák ki, mi történik, ha egy gyermek csökkenti vagy teljesen elhagyja az okoseszközöket és minden más, úgynevezett személyes képernyőhasználatát is. A március 5-től április 7-ig tartó kihíváson
összesen 117 diák vállalkozott arra, hogy öt héten keresztül lecsökkentse az okoseszközök használatát, amennyire csak tudja.
A klinikai szakpszichológus kiemelte, hogy a böjt végén készített mérési eredmények minden várakozásukat felülmúlták:
a gyerekek figyelmi teszten elért eredményeik jelentős, 27 százalékos javulást mutatott a digitális tér visszaszorításának hatására.
De nem csak a kognitív funkciók terén volt látványos a változás a böjt idejének végére,
a tinédzserek „érzelmi területei” is kedvező irányba változtak.
„A bemeneti mérés eredményeiből világosan látszott, hogy messze a hazai standard alatt teljesítettek: a böjtölő fiataljainkra jellemző volt a ridegség, az érzéketlenség, az alacsony empátia, de az érzelmi tudatosság területén is elmaradás volt tapasztalható. A depresszió, a stressz és a szorongás pedig állandó társként jelent meg sokaknál, súlyos állapotok rajzolódtak ki. A kimeneti mérések során viszont az okoseszeszközök háttérbe szorításával szignifikáns csökkenést értek el a diákok a depresszió, a szorongás, a ridegség és az érzéketlenség terén, míg az érzelmi tudatosság, az empátia nőtt” – ismertette a kutató.
Nyitókép: haon.hu/Czinege Melinda