Bár az iskolák túlnyomó többségében már a központi szabályozás bevezetése előtt is volt valamilyen használati korlátozás, a tapasztalatok indokolttá tették egy olyan általános szabályozás kidolgozását, amely biztosítja a tanulóknak az egyenlő oktatáshoz való hozzáférést, a pedagógusoknak pedig a zavartalan munkavégzés feltételeit.
A minisztérium akkori tapasztalatai szerint a pedagógusok és az iskolaigazgatók döntő többsége is javulást észlelt a tanulók figyelmét tekintve. Ezek az eredmények is azt mutatják, hogy a rendelet nem csak a koncentráció javítását – mint eredeti célkitűzést – segítette elő, hanem
hozzájárul a tanulók szociális és kommunikációs készségeinek fejlődéséhez, valamint közösségi jelenlétük erősítéséhez is.
A tanév végén is megkerestük a szaktárcát, mik a tapasztalatok az okostelefonok korlátozásáról.
Válaszukban azt írták, hogy már 2024 őszén