Schultz Zoltán, a Lovassy László Gimnázium igazgatója
Nagyon örülök, hogy az iskola kiemelkedő helyen végzett az újabb rangsorban is. Úgy gondolom, a szülőktől, diákoktól, a közvetlen környezettől érkező visszajelzések mellett azok az értékelések is fontosak minden intézménynek, amelyeket kívülről kap. Lényegesnek látom azt, hogy több szempont összegzéseként jönnek létre ezek a rangsorok. Úgy érzékelem, a diákok és a szülők is várják az értékelést, hogy a napi tapasztalataik mellett lássák az iskola helyét a köznevelésben. A jó eredményekre mindannyian büszkék, hasonlóan a volt diákjainkhoz. A szempontok, amelyekre a listák épülnek, mérhető eredmények, de egy iskola hosszú időn keresztül a mérhető eredményességét is csak úgy tudja megtartani, ha a diákok szeretnek is oda járni, az intézmény több területen igényesen nyújt lehetőségeket számukra, gondolok itt a napi tanulás mellett a sportra, a művészetekre, a tehetséggondozásra, a külföldi kapcsolatokra, az iskolai műsorokra, a szabadidő eltöltésére, a külső intézményekkel való élő kapcsolatra. Ahhoz, hogy a diákok jól érezzék magukat, közvetlen, elfogadó légkörre és tanár-diák együttműködésre, a felmerülő problémák közös megoldására van szükség.
Iskolánk eredményességét segíti, hogy sokféle diáknak tud lehetőséget adni a képzések sokszínűsége miatt, hiszen emelt szintű képzéseink vannak matematikából, digitális kultúrából, angol nyelvből, és német nemzetiségi tagozatunk is van. A nyelvi kompetencia fejlesztését nagymértékben támogatja a nyelvi előkészítő évfolyam. Ezek a képzések, az itt végzett igényes tanári és tanulói munka egymást erősítik, a pedagóguskollégák számára is minden szakterületen kibontakozási lehetőséget nyújtanak. Ez fenntartja a motivációt a diák, a tanár és a szülő oldaláról is, és élvezzük a fenntartó támogató bizalmát.