Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben

2024. december 20. 17:46

2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.

2024. december 20. 17:46
null

Nyitókép: MTI/Varga György

2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében, miután a vállalatcsoport teljes integrációja megvalósul. Az átalakulás során a korábbi leánycégek összevonásával egy átláthatóbb és hatékonyabb működést biztosító, integrált közlekedési vállalat jön létre. A változások révén jelentősen csökken a vezetői pozíciók száma, és a csoport tevékenysége négy szervezeti egység köré szerveződik – olvasható a mavcsoport.hu-n. 

Ezt is ajánljuk a témában

Az integrált vállalat struktúrája

Az átszervezést követően a MÁV-csoport mindössze három önálló tevékenységi körrel rendelkező cégből, illetve az anyavállalatból áll:

  • MÁV Pályavasúti Zrt. – felel a kötöttpályás infrastruktúra üzemeltetéséért.
  • MÁV Személyszállítási Zrt. – a vasúti és autóbuszos személyszállítási feladatokat egyaránt ellátja.
  • MÁV Szolgáltató Központ Zrt. – biztosítja a cégcsoport informatikai és működéstámogatási hátterét.
  • MÁV Zrt. – az anyavállalat feladata a cégcsoport tevékenységének összehangolása és irányítása.

Az új működési modell célja a hatékonyság növelése, az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra kialakítása, valamint a vezetői döntéshozatal gyorsítása.

Új vezetői kinevezések

A szervezeti átalakulással párhuzamosan a vezetői pozíciókban is változások történtek. A kinevezéseket a MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztése alapján az állami tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter hagyta jóvá.

  • MÁV Személyszállítási Zrt.: A vállalat vezérigazgatója Dr. Kormányos László lesz, aki munkáját négy vezérigazgató-helyettes segíti: Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos.
  • MÁV Pályavasúti Zrt.: A vezérigazgatói poszton továbbra is Németh Réka marad, akinek munkáját két vezérigazgató-helyettes, Széles Marianna és Pósalaki László támogatja.
  • MÁV Zrt.: Az anyavállalat vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt, aki mellett két vezérigazgató-helyettes, Dányi Gábor és az új kinevezett, Reich László dolgozik majd.

A változások hatályba lépése

Az új szervezeti működés és vezetői kinevezések 2025. január 1-jén lépnek érvénybe, és határozatlan időre szólnak. Az átalakulás célja, hogy a MÁV-csoport hatékonyabban tudjon megfelelni a modern közlekedési kihívásoknak, miközben a szolgáltatások minősége is javul.

Az integrációval a vállalatcsoport nem csupán versenyképesebbé válik, hanem elősegíti a fenntarthatóbb és ügyfélközpontúbb közlekedési rendszer kialakítását is Magyarországon.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lazio154-2
2024. december 21. 10:00
Ez annyi változás, hogy a MÁV. Zrt. ből kihasad még négy Zrt. A MÁV. Vezérig főosztályvezetői alá létrejön egy újabb vezetői szint, komoly aparátussal. A MÁV. Zrt. pályafentartási főosztályvezetője ezentúl nem a debreceni igazgatóság hasonló megnevezésű osztályvezetőjével lesz napi kapcsolatban, hanem a Zrt. igazgatójával. Neki lesz feladata a főosztályvezető utasítását átadni. Voltam vasútas, voltak már ott ilyen ötletei másoknak is, aztán vissza kelletttérni az alapokhoz!
SzabóTamás
2024. december 20. 20:45
Lázárnak ez max. másfél évig lesz "nagy dobása" - utána őt fogják dobni.
Szerintem
2024. december 20. 20:38 Szerkesztve
Szenzációsak a balfasz proli agyak. Az egyik szerint államosítani akarják az ÁLLAM-vasutakat :)))) Hogy állomások tereit MAGÁN kézbe adják bérbe, hogy ott boltot nyissanak, a tiszafoskány agya szerint az államosítását jelenti, az állami kézben lévő vasútnak :))) "Kovács Ubul 2024. december 20. 17:49 Államosításnak hívják a gyakorlatban. (Szívesen :)" A másik szerint meg privatizálni akarják :))) Mert neki meg az a vasút privatizációja, hogy állomások kihasználatlan tereit bérbe adják ott üzletet nyitni akaró vállakozóknak :))) "nemodabuda-4 --- Kovács Ubul 2024. december 20. 18:23 Ezek a lépések inkább előkészítés a későbbi magánosításra azaz eladásra. Csődbe akarják vinni , és majd egymásra mutogat a 4 Zrt vezető pozícióban lévő elvtársa ,szét kenik majd a felelőséget és nem lesz többet magyar állam kezében vasút." Hogy melyiknek mit delirál a balfasz proli agya :))) nem is győzöm szét röhögni magam :)))
Szerintem
2024. december 20. 20:34
"nemodabuda-4 --- Kovács Ubul 2024. december 20. 18:23 Ezek a lépések inkább előkészítés a későbbi magánosításra azaz eladásra. Csődbe akarják vinni , és majd egymásra mutogat a 4 Zrt vezető pozícióban lévő elvtársa ,szét kenik majd a felelőséget és nem lesz többet magyar állam kezében vasút." Nem hinném, balfasz. Privatizálásra profiltisztító szétdarabolással szokták a cégeket előkényítni és nem összevonásokkal. Na de ha még úgy lenne is, mi kifogásod lehetne az idegen kézbe herdáló privatizátoroknak tapsolva és azokra szavazgatva? Akikre azért szavazgatsz, hogy csak herdálják el a nemzeti vagyonokat. Mert mi másért, ha nem a neked tetsző szándékaik miatt?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!