Lázár nagy dobása: januártól teljes átalakítás jön a közlekedésben

2024. december 20. 17:46

2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében.

2024. december 20. 17:46
null

Nyitókép: MTI/Varga György

2025 januárjától új korszak kezdődik a MÁV-csoport életében, miután a vállalatcsoport teljes integrációja megvalósul. Az átalakulás során a korábbi leánycégek összevonásával egy átláthatóbb és hatékonyabb működést biztosító, integrált közlekedési vállalat jön létre. A változások révén jelentősen csökken a vezetői pozíciók száma, és a csoport tevékenysége négy szervezeti egység köré szerveződik – olvasható a mavcsoport.hu-n. 

Ezt is ajánljuk a témában

Az integrált vállalat struktúrája

Az átszervezést követően a MÁV-csoport mindössze három önálló tevékenységi körrel rendelkező cégből, illetve az anyavállalatból áll:

  • MÁV Pályavasúti Zrt. – felel a kötöttpályás infrastruktúra üzemeltetéséért.
  • MÁV Személyszállítási Zrt. – a vasúti és autóbuszos személyszállítási feladatokat egyaránt ellátja.
  • MÁV Szolgáltató Központ Zrt. – biztosítja a cégcsoport informatikai és működéstámogatási hátterét.
  • MÁV Zrt. – az anyavállalat feladata a cégcsoport tevékenységének összehangolása és irányítása.

Az új működési modell célja a hatékonyság növelése, az egyszerűbb és átláthatóbb szervezeti struktúra kialakítása, valamint a vezetői döntéshozatal gyorsítása.

Új vezetői kinevezések

A szervezeti átalakulással párhuzamosan a vezetői pozíciókban is változások történtek. A kinevezéseket a MÁV-csoport vezérigazgatójának előterjesztése alapján az állami tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium nevében Lázár János miniszter hagyta jóvá.

  • MÁV Személyszállítási Zrt.: A vállalat vezérigazgatója Dr. Kormányos László lesz, aki munkáját négy vezérigazgató-helyettes segíti: Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és Fajcsák Lajos.
  • MÁV Pályavasúti Zrt.: A vezérigazgatói poszton továbbra is Németh Réka marad, akinek munkáját két vezérigazgató-helyettes, Széles Marianna és Pósalaki László támogatja.
  • MÁV Zrt.: Az anyavállalat vezérigazgatója továbbra is Hegyi Zsolt, aki mellett két vezérigazgató-helyettes, Dányi Gábor és az új kinevezett, Reich László dolgozik majd.

A változások hatályba lépése

Az új szervezeti működés és vezetői kinevezések 2025. január 1-jén lépnek érvénybe, és határozatlan időre szólnak. Az átalakulás célja, hogy a MÁV-csoport hatékonyabban tudjon megfelelni a modern közlekedési kihívásoknak, miközben a szolgáltatások minősége is javul.

Az integrációval a vállalatcsoport nem csupán versenyképesebbé válik, hanem elősegíti a fenntarthatóbb és ügyfélközpontúbb közlekedési rendszer kialakítását is Magyarországon.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lazio154-2
2024. december 21. 10:00
Ez annyi változás, hogy a MÁV. Zrt. ből kihasad még négy Zrt. A MÁV. Vezérig főosztályvezetői alá létrejön egy újabb vezetői szint, komoly aparátussal. A MÁV. Zrt. pályafentartási főosztályvezetője ezentúl nem a debreceni igazgatóság hasonló megnevezésű osztályvezetőjével lesz napi kapcsolatban, hanem a Zrt. igazgatójával. Neki lesz feladata a főosztályvezető utasítását átadni. Voltam vasútas, voltak már ott ilyen ötletei másoknak is, aztán vissza kelletttérni az alapokhoz!
Pelso j.
2024. december 21. 06:18
Nem elég a MÁV baja.... Amihez ez hozzányúl, annak annyi vagy kastéllyá alakul át.
SzabóTamás
2024. december 20. 20:45
Lázárnak ez max. másfél évig lesz "nagy dobása" - utána őt fogják dobni.
Szerintem
2024. december 20. 20:38 Szerkesztve
Szenzációsak a balfasz proli agyak. Az egyik szerint államosítani akarják az ÁLLAM-vasutakat :)))) Hogy állomások tereit MAGÁN kézbe adják bérbe, hogy ott boltot nyissanak, a tiszafoskány agya szerint az államosítását jelenti, az állami kézben lévő vasútnak :))) "Kovács Ubul 2024. december 20. 17:49 Államosításnak hívják a gyakorlatban. (Szívesen :)" A másik szerint meg privatizálni akarják :))) Mert neki meg az a vasút privatizációja, hogy állomások kihasználatlan tereit bérbe adják ott üzletet nyitni akaró vállakozóknak :))) "nemodabuda-4 --- Kovács Ubul 2024. december 20. 18:23 Ezek a lépések inkább előkészítés a későbbi magánosításra azaz eladásra. Csődbe akarják vinni , és majd egymásra mutogat a 4 Zrt vezető pozícióban lévő elvtársa ,szét kenik majd a felelőséget és nem lesz többet magyar állam kezében vasút." Hogy melyiknek mit delirál a balfasz proli agya :))) nem is győzöm szét röhögni magam :)))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!