Már Magyar Péter belsős fórumain is kiakadtak azon, hogy folyamatosan álhíreket terjeszt
Ami szégyen, hogy a balliberális propagandasajtó tendenciózusan elhallhatja ezeket a híreket.
Vajon tévedések sorozatával, vagy szándékos manipulációval van dolgunk?
Nyitókép: Havran Zoltán / Magyar Nemzet
A Závecz Research szeptember végi kutatása alapján közelebb került egymáshoz a Fidesz és a Tisza Párt támogatottsága, az augusztus végi – szintén szerintük mért – 6 százalékpontos különbség mostanra 4 százalékpontra szűkült. A teljes népesség körében a kormánypártnak 26-ról 25 százalékra csökkent, míg az ellenzéki pártnak 20-ról 21 százalékra emelkedett a tábora.
Az elemzéssel kapcsolatban Magyar Péter azonnal megszólalt a közösségi oldalán. Sajátosan, nyomdafestéket nem tűrő kifejezéssel örömködött a számok láttán: „Már »csak« 300 ezer szavazat a különbség a teljes népesség körében…Fasza. Lőtávolság”
A Závecz Research kutatásait azonban érdemes mindig óvatosan kezelni. Az intézet ugyanis az elmúlt években többször is hatalmasat „tévedett” a baloldal előnyére.
Ismert, hogy a 2022-es választások előtt közvetlenül azt állították, hogy az ellenzéki összefogás utolérte a Fidesz–KDNP-pártszövetséget, majd mégis kétharmados történelmi győzelmet arattak a kormánypártok. De ugyanígy „hibázott” az intézet a 2024-es EP-választások előtt is.
Összességében tehát az a Závecz Research méri most a teljes népesség körében 21, a biztos szavazó pártválasztók körében 35 százalékra a Tiszát, illetve 25/39 százalékra a Fideszt, amelyik az EP-választások előtt két hónappal a Fidesz-listát 33, a DK-listát 26 százalékra mérte,
ám a valóság 45, illetve 8 százalék lett.
Mint ismert a Závecz Research mellett 2022-ben a legnagyobbat a Pulai András által vezetett Publicus Intézet „hibázott”, amely 45–45 százalékot mért a választások előtt közvetlenül – miközben Pulai nyilvánosan arról beszélt, hogy „záródik az olló” az ellenzék és a kormánypárt között. Ez se jött be.
Érdemes még ehelyütt, az úgynevezett „tévedésekkel” kapcsolatban felidézni Hann Endre, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet ügyvezető igazgatójának szavait:
De az igaz, hogy valóban voltak olyan kutatások, illetve inkább közlemények, amik kimondottan a közvéleményt befolyásoló céllal készültek.
Vajon most tévedések sorozatával, vagy ismét szándékos manipulációval van dolgunk? Döntse el az olvasó és majd a szavazó!
***