Skarlát Boszorkány után csak az LMBTQ marad? – Mindvégig Agatha 1-2. epizódkritika
2024. szeptember 22. 09:08
Skarlát Boszorkány legyőzte, így Agatha Harkness az erejét vesztve egy elképzelt valóságban rekedt. A kérdés az, hogy mit kezd, ha kiszabadul.
2024. szeptember 22. 09:08
9 p
1
0
10
Mentés
Nyitókép: Disney+
Wanda Maximoff a Marvel-univerzum legnagyobb erővel rendelkező karaktereinek egyike. Ő Skarlát Boszorkány, aki képes a teljes világot a feje tetejére állítani, akár csak azért, mert a valóság éppen összetöri a lelkét és az elméjét, így lényegében tudattalanul teljesen kifordítva magából a létezést. Ez a karakter egy egész várost tett egy sitcom, egy olyan TV-s show helyszínévé, melynek főszereplőjévé vált anélkül, hogy tudta volna. Majd megküzdött egy másik nagyhatalmú boszorkánnyal, Agatha Harkness-szel, akit legyőzött. De Agatha visszatért.
Egy komor, északi krimisorozat
A Disney+-on indult új sorozat, a Mindvégig Agatha, az első epizódjával ismét megpróbálja átverni a nézőt, ahogy a WandaVízió is tette immáron több mint három éve. A kezdésnél ugyanis Agnes (Kathryn Hahn), egy nyomozó nyomába eredünk, aki éppen egy rejtélyes erdei gyilkossággal foglalkozik.
És noha fel van építve a díszlet, miközben a statiszták is hátteret nyújtanak a hitelességet megalapozva, mind jól tudjuk, hogy valami nagyon nem stimmel, ez nem a valóság.
Ami egy betörés és kihallgatás során még egyértelműbbé válik, végül pedig a hullaházban kapjuk meg a végső lökést, aminek köszönhetően visszazuhanunk a valóságba. Agatha Harkness eszmélése egy másik boszorkány, Rio Vidal (Aubrey Plaza) és egy fiatal, a nevét elhallgató fiú (Joe Locke) megjelenésének köszönhető, de míg Rio eredetileg leszámolni jött, addig a fiatalember a valósággal konfrontálódó boszorkány segítségét kéri.
Közben pedig a fáma szerint érkeznek a Salemi boszorkányok, akik bosszút akarnak állni.
Disney-boszik, ha dalra fakadnak
A második epizódban azért kicsit leül a történet, amely elveszti rejtélyre építő jellegét, köszönhetően annak, hogy Agatha és ifjú követője egy covent (boszorkánygyülekezetet) akar összehozni, mellyel megnyithatják a rendkívül veszélyes utat, ami hatalmat nyújthat az erejét vesztett nőnek. A küldetés végül sikerrel záródik, a szedett-vedett társaság pedig Agatha pincéjében gyűlik össze, hogy
a kiöregedett, mentális problémákkal küzdő, vagy éppen átverések miatt üldözött boszik együtt dalolva nyissák meg a másik világba/dimenzióba (?) vezető utat.
A hetvenes évek közepe óta ismert Frank Castle saját szemével látta, ahogy a Central Parkban megölték a családját, ezután pedig megfogadta, hogy bosszút áll az összes bűnözőn.
Itt mintha csak a Disney-hercegnők gyűltek volna össze egy dalocskára, úgy harsan fel és szól percekig az ének. És ilyen téren a gyártónak soha nem kellett szégyenkeznie, emiatt ez a jelenet ezúttal is az első két epizód egyik legerősebb jelenete, közben ráadásul felbukkannak a Salemi hetek is, akik a cukinak tűnő és vicceskedő Sabrina, a tiniboszorkány-hangulatot egy pillanat alatt töltik meg modern kísértet-horrorfilmes elemekkel.
Bár a laza atmoszférán azért az is ront, mikor a dalban Ézsaiás mondatait forgatják ki teljesen a rosszról és jóról – de mást nagyon nem is várhatnánk a boszorkányoktól.
Bemelegedik az évad?
Mindent összevetve a Mindvégig Agatha egy némileg hangulatos sorozatként indul, aminek a jelenlegi kezdéssel még bőven akadnak pozitívumai, de az nagyon kérdéses, hogy merre fut ki a történet. Agatha és a fiú, illetve Rio között működik a kémia, vannak erős pillanatok és akad némi atmoszféra, de valahogy mégis nagyon komolytalan az egész. A sztori ráadásul kimondottan egyszerűnek érződik, míg a WandaVízió egyik legfontosabb eleme volt a meglepetés és meghökkentés, miközben végig fenntartotta a kétségeket.
Most meg talán már azzal kapcsolatban is van elképzelésünk, hogy ki a titokzatos fiú, akinek nem tudhatjuk meg a nevét.
A zsémbes zsoldosnak, avagy a halhatatlan, égett arcát rossz és vállalhatatlan viccek mögé rejtő Deadpoolnak a Disneyhez kerülve is van véleménye, amit nem rejt véka alá.
De fontosabb az, hogy míg a WandaVízió esetében a rejtélyeken felül ott voltak a már jól ismert, kellően erős karakterek, ezek most abszolút hiányoznak. A Mindvégig Agatha egyik legborzongatóbb pillanata a hullaházas, mikor megjelenik Wanda Maximoff neve – és ehhez egyetlen kép, egyetlen villanás sem kellett Elizabeth Olsenről, csak és kizárólag a név.
Az sem éppen vonzó, ahogy az alkotók nyilatkoztak minden lehetséges platformon azzal kapcsolatban, hogy milyen meleg sorozatról van szó. Merthogy szerintük a kirekesztett boszorkányok a lehető legqueerebb karakterek; a tini fiúcska egyértelműen olyan meleg, mint a 2024-es nyár volt; de a pletykák szerint Rio sem veti meg a nőket. És ha nem is találkoztunk a marketinggel, akkor is egyértelmű a dolog, ha pedig olvastuk Szilvay Gergely könyvét a gender-elméletről, akkor sok minden egyértelműbbé válik.
Azt hihetnénk, az LMBTQ szószólói is tanulnak a hibákból és rájöttek már arra, hogy senki sem attól különleges, ha meleg, hanem attól, ha tehetséges.
Hogy ez kell-e egy Marvel-sorozatba? Nem kifejezetten, sőt már most érezni egy nagyobb szakadékot a WandaVízió és a Mindvégig Agatha között. Az Akolitus már megmutatta, hogy a túlzott LMBTQ-propaganda nemhogy nem válik egy sorozat, vagy éppen franchise javára, de inkább árt is annak. Hogy az alkotók mennyire esnek hasonló hibába, azt a kilencedik epizód végére tudjuk csak meg, addig pedig marad a kétely.
Agatha valóban nagyhatalmú boszorkány, akire volt értelme egy teljes show-t építeni? Vagy csak az LMBTQ-lobbi újabb áldozata? Még kiderül.
A Mindvégig Agatha első két része érhető el a Disney+-on, innentől hetente egy epizód érkezik október és egyben a sorozat végéig.
A hetvenes évek közepe óta ismert Frank Castle saját szemével látta, ahogy a Central Parkban megölték a családját, ezután pedig megfogadta, hogy bosszút áll az összes bűnözőn.
Lelkiismereti fogoly vagy gyűlölködő, aki megszegte a bíróság ítéletét? Harmadszorra vitték börtönbe az ír keresztény tanárt, aki nem volt hajlandó engedelmeskedni a transznemű diáknak és az iskolájának. Mártír vagy bolond? Összefoglalónk.
A társadalmunkat gyakorlatilag kirabolták azok a kommunista tanárok a muciológia szakokon, akik ezeket a jobb sorsra érdemes lányok és fiúk agyát átmosták, a segítő szándék helyére ideológiát tettek.
Le kellene szállnia Hollywoodnak, a Disneynek... erről az erőltetett woke LMBTQ... vonatról, de sajnos ez egyelőre elképzelhetetlen.
Elkötelezetten zakatolnak a szakadék felé, mint a dodók a Jégkorszakban.
Talán a pénzügyi veszteségeik egy kicsit észhez térítik őket, lásd. Akolitus, egyéb kvóta filmek, sorozatok nézők általi elutasítása.
Személy szerint, én egyből szkíppelem ezeket a tartalmakat, amint előkerülnek a megnézése közben. Olyan amerikai film vagy sorozat nem készült az elmúlt 8-10 évben, ahol a buzilobbis, sokszínű kvóta megléte mellett nézhető, értékes tartalom került a filmvászonra/képernyőre.
Azért ez szánalmas, szerintem.
Erős karakterekről szó sem lehet a mai filmvilágban. Erős karakterek mindig összeütközésbe kerülnek a társadalmi elvárásokkal, az ideológiai filmcsinálás pedig pont arra törekszik, hogy a hős szinkronban legyen a mondvacsinált normákkal. Vessünk egy pillantást Galadrielre, az Amazon legendás tünde-királynőjére. A fokozódó melegség pedig csak egy közbeeső lépcsőfok: a végső cél a biológiai "sexus" teljes eltörlése, a szabadon választható "gender" totális uralma (szabadon választható - persze csak úgy, mint a kommunista választásokon).
Ajánlanám a klasszikus filmeket, vagy még inkább, a klasszikus regényeket. Az időt álló művek kultiválása remek terápia az ideiglenes civilizációs elmebaj átvészeléséhez,
A Marvel már régen nyíltan lobbizik az lgbtq mellett, a Disney is, egyáltalán nem meglepő. Nem is kell mást várni már. A Marvel erre tette fel konkrétan a gyártását. Meg már amúgy is annyi csodaember van, hogy követni sem lehet. Én lemaradtam Batman-nél és Superman-nél, amikor még Superman nem volt buzi.