Új motorvonatok beszerzésére vállalt garanciát a kormány
Megjelent a kormányrendelet, feleslegesen pánikolt a Telex és alaptalanul hergelt Magyar Péter is.
„Nincs lehetetlen! Legfeljebb csak tehetetlen, de ennek a luxusát soha nem engedhetjük meg magunknak” – írta közösségi oldalán a miniszter.
Nyitókép: Lázár János Facebook-oldal
„Újabb kétharmad! Végre a helyére kerülhetnek a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt-ben a tulajdoni arányok és így a cég vezetése is. Miénk lehet a döntő szó” – jelentette be Lázár János közösségi oldalán.
Az építési és közlekedési miniszter ismertette, hogy a cégben már eddig is többségi tulajdoni arányuk volt, „ám a szocialista kormányok olyan előnytelen, már-már hazaárulással felérő szerződést kötöttek az osztrákokkal,
ami indokolatlan hátrányt okozott a magyar félnek”.
„Míg ugyanis a magyar állam egyre több pénzt fektetett be a GySEV-be, az osztrákok pedig nem teljesítették a rájuk eső tőkeemelést, addig az osztrák vétójog megmaradt, a magyar befolyás pedig nem növekedett. A nemzeti kormány nem nyugodott bele abba, hogy a magyarok kisebbségben legyenek a saját cégükben” – idézte fel a tárcavezető.
Ezután azzal folytatta, hogy a miniszterelnök és a kabinet azzal bízta meg, hogy „rakjon rendet”. Mint kiderült, a cégnek jelenleg három tulajdonosa van: az osztrák és a magyar állam, illetve az ugyancsak osztrák Strabag. „Ez utóbbinak a tulajdonrészét szerezhetjük most meg. A magyar tulajdonos jogainak helyreállítása elől az utolsó akadály is elhárult azzal, hogy az osztrák versenyhatóság is engedélyt adott az ügylethez”.
„A cég továbbra is közös marad, kisebbségi tulajdonosként ezentúl is partnerünk lesz az osztrák állam, amit én személyesen is üdvözlök, mert hiszek a közép-európai együttműködés minden formájában.
Ugyanakkor a nótát annak kell rendelnie aki a számlát fizeti – ez pedig Magyarország”
szögezte le a miniszter.
„A tranzakció jó hír a magyar vasút minden utasának és dolgozójának is. A GySEV – magyar adófizetői pénzből is elért – fejlettsége mostantól érezhető mértékben fog hozzájárulni a MÁV felzárkóztatásához is” –
Volt aki látványosan szurkolt a projekt ellen, és volt aki csak nem mert hinni benne.
Egyformán tévedtek. Nincs lehetetlen! Legfeljebb csak tehetetlen, de ennek a luxusát soha nem engedhetjük meg magunknak” – zárta gondolatait Lázár János.
A vonatkozó bejegyzést alább tekintheti meg:
Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, jóváhagyta a kormány a GYSEV Zrt. új intercity motorvonatokra kiírt közbeszerzését, amelynek köszönhetően 9 darab, továbbá opcionálisan 2 darab motorvonat beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan 100 százalékos egyedi állami garanciát vállaljon a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre.
Még márciusban kötött szerződést FLIRT Intercity villamos motorvonatok szállításáról a Stadler és a GYSEV. A járműveket a vasúttársaság 2027-től a Sopron-Budapest és a Szombathely-Budapest viszonylaton állítaná forgalomba. A beruházás vasúttörténeti jelentőséggel bír, mivel harminc éve nem volt hasonló beszerzés hazánkban.
Így kiderült, hogy vaklárma volt a Telex azon közlése, miszerint a magyar vasút megint lecsúszhat az új szerelvények beszerzéséről. Erre a feltételezésre Magyar Péter is „felült”. Facebook-bejegyzésben arról írt, hogy a beszerzés „kútba eshet”, és mindezért Lázár János miniszter lehet a felelős.
Ezt is ajánljuk a témában
Megjelent a kormányrendelet, feleslegesen pánikolt a Telex és alaptalanul hergelt Magyar Péter is.