Kanyarban előzi a GYSEV a MÁV-ot: jönnek a legújabb Inter City-k
Harminc éve nem történt hasonló Magyarországon.
Megjelent a kormányrendelet, feleslegesen pánikolt a Telex és alaptalanul hergelt Magyar Péter is.
Nyitóképünk illusztráció, forrása: Facebook/Gysev
Jóváhagyta a kormány a GYSEV Zrt. új intercity motorvonatokra kiírt közbeszerzését, amelynek köszönhetően 9 darab, továbbá opcionálisan 2 darab motorvonat beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan 100 százalékos egyedi állami garanciát vállaljon a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre – írta a Telex a hétfői Magyar Közlönyben megjelent kormányrendeletre hivatkozva.
A portál korábbi, szintén hétfői cikkében még arról írt, hogy a magyar vasút megint lecsúszhat az új szerelvények beszerzéséről, noha ez csak abban az esetben fordult volna elő, ha a kormány a határidőig, szeptember 19-éig nem ad garanciavállalást.
A Telex korábbi cikke tehát vaklárma volt. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag semmi sem történt, Magyar Péter is reagált, Facebook-bejegyzésében azt feltételezte, hogy a beszerzés kútba eshet, és mindezért Lázár János miniszter lehet a felelős.
Még márciusban kötött szerződést FLIRT Intercity villamos motorvonatok szállításáról a Stadler és a GYSEV. A járműveket a vasúttársaság 2027-től a Sopron-Budapest és a Szombathely-Budapest viszonylaton állítaná forgalomba. A beruházás vasúttörténeti jelentőséggel bír, mivel harminc éve nem volt hasonló beszerzés hazánkban.
Ezt is ajánljuk a témában
Harminc éve nem történt hasonló Magyarországon.