Lázár János megnevezte a következő várost, ahol rendkívüli fejlesztések jönnek!
A legkomplexebb az összes hasonló projekt közül.
A kormány stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni, most Esztergomon van a sor.
Nyitóképünk: Lázár János Facebook-oldala
Az M100-as, kétszer két sávos gyorsforgalmi út megvalósításáról egyeztetett Lázár János építési és közlekedési miniszter a térség országgyűlési képviselőivel – számol be a Világgazdaság. A lap azt írja, hogy évtizedek óta napirenden van a projekt megvalósítása, legutóbb 2021 végén tűnt úgy, hogy sínen van a kivitelezés, miután kihirdették a nyertes vállalkozót. Csakhogy kitört az orosz–ukrán háború, és a rossz gazdasági helyzet miatt a kormány beruházási stopot hirdetett, a felfüggesztés pedig az M100-ra is kiterjedt.
Ezt is ajánljuk a témában
A legkomplexebb az összes hasonló projekt közül.
A szaktárca vezetője azt írta a Facebook-oldalán, hogy a kormány stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba kétszer két sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni. Mára csak három olyan város maradt, amelynél ez nem teljesül, és most Esztergomon van a sor.
Az M100-as az M1-es autópályát kötné össze 32,3 kilométer hosszon Komárom-Esztergom vármegye egyik legjelentősebb városával,
ami minden idők talán legbonyolultabb ilyen útépítésének ígérkezik. Nemcsak azért, mert Magyarországon ritkán alkalmazandó műszaki megoldásokra lesz szükség, hanem azért is, mert három alagutat és több völgyhidat kell megépíteni.
Korábban – akkor két szakaszra bontották az építkezést – azt lehetett erről tudni, hogy az első szakaszon egyebek mellett négy külön szintű csomópont (M1–M100, mányi, szomori, únyi), 26 híd, Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely is létrejön. A második szakaszban pedig két külön szintű csomópont (leányvári, kesztölci), 26 híd, három alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.
Mindennek a műszaki tartalomnak az árát néhány éve együttesen majd 350 milliárd forintra becsülték. Az első szakasszal három, a másodikkal már hét év alatt végezhetne a vállalkozó.