Pécsi Rita megjegyezte: nem biztos, hogy neki anyaként vagy tanárként az a fő célja, hogy kompetenciateszteken valahány százalékot teljesítsenek a diákok. Feltette a kérdést: hol használjuk a magyar néphagyományt az oktatásban? Az ugyanis sok ponton fejleszti a készségeket. Hozzátette: a magyar fiatalok nagy százaléka boldogtalan és passzív. Nem az oktatási rendszerünk rossz.
Az oktatás az EU-ban tagállami hatáskör, és ez így van jól – mondta Rétvári Bence. Hozzátette: a gender- és LMBTQ-kérdés mentén igyekeznek beleszólni az EU-ból az oktatásba. És azt jelölték ki a liberálisok frontvonalnak, hogy a 8-12 éves gyerekeknek tálalni kell a genderügyeket, be kell engedni azt ezt propagáló NGO-kat az iskolákba. Ezt nem engedjük és nem is fogjuk engedni – jelezte az államtitkár.
A német tanárok idegen kultúrákból érkező, idegen nyelven beszélő bevándorlógyerekek vitáit kell, hogy menedzseljék, holott nem ez az iskola és a tanára feladata – jegyezte meg.
A magyar közbeszéd lehúzza az iskolák megítélését ahhoz képest, amit a szülők gondolnak róla, mert az iskolás gyermekekkel rendelkező szülők véleménye szignifikánsan jobb, mint az újságok véleménye
– mondta a belügyminisztériumi államtitkár. Mint mondta: régen tilos volt fénymásolni a tankönyveket, a szerzői jogok miatt, ma a tankönyvek fenn vannak pdf-ben a neten.
Pécsi Rita kiegészítette: kettő tankönyv van fenn, és a lehetőségeket tágítani kell. Hozzátette: vannak olyan oktatási rendszerek, amelyek teljesen digitálissá váltak, de már térnek vissza a nem digitális technikákra is, mert más készségeket fejleszt. Az a jó, ha először a saját kultúránkat ismeri meg a gyerek, csak ezután lehet más kultúrákat megismerni.
Szóba került a panelbeszélgetésben az iskolai telefonhasználat szabályozása is. Rétvári Bence rámutatott:
számos országban hasonlóképp szabályozza a kérdést, mint szeptembertől a magyar kormány.
A cél az, hogy a diákok minél jobb teljesítményt nyújtsanak. Ráadásul több százezer diák ingyen kapja a laptopot, táblagépet a tankönyvcsomag mellé. Az iskolában akkor lehet használni ezeket az eszközöket, amikor tanítási segédeszközök, máskor nem. Egy tanárnak lehetetlen küldetés versenyezni az okostelefonnal, nem lehet beengedni egy ilyen konkurenst az osztályterembe. A kormány azt várja ettől, hogy ezért nem fog romlani a diákok teljesítménye, megmarad a magyar oktatás versenyképessége, és a tanárok életét is megkönnyítik.